Koude start

Vanmorgen bij het starten van de auto het volgende:
Na het voorgloeien sleutel om gedraaid en de auto starte niet en op het display de melding:
Switch if ignication?????????
Nog een paar maal gestart maar de zelfde melding.
Toen gestart door de sleutel langer omgedraaid te houden en toen starte de auto.
Het viel mij op dat geluid van de moter klonk als of de auto al warm was en niet dat geratel dat wat je anders hoort bij een koude start.
Wie herkent dit?

Zarter ruiter
 

Noord26

Forumguru
Geratel is mij onbekend bij de 1.2 Tdi. Hoor daar meer mensen over bij een koude start, maar heb het zelf nooit zo ervaren. Ik denk dat er switch off ignition stond op de display?
 
Noord,
Daar zou je best gelijk aan kunnen hebben.
Ik baalde omdat ik dacht dat de start problemen eindelijk over waren, dus vandaar.
Houd dit in dat je opnieuw moet voorgloeien?
 

Noord26

Forumguru
Heb je eerder start problemen gehad?

Hoe koud het ook was bij mijn GL, ik moest altijd de sleutel in 1 keer helemaal door draaien en dan bepaalde de auto zelf hoe lang er voor gegloeid moest worden; waarna hij automatisch startte.

De melding die je omschrijft klinkt idd als een fout en zou er de dealer over contacteren. De auto zou gewoon moeten starten zonder de sleutel vast te moeten blijven houden in de stand 'start'.
 
Zeker eerder start problemen gehad.
Winter 2011 - 2012 gloeibougies vervangen omdat het starten veel te lang duurde.
November 2012 wederom dat het starten te lang duurde;
In eerste instantie het relais vervangen wat naast de accu zit.
Hielp niets, toen heeft de auto ruim een week bij de dealer gestaan en uit eindelijk is de computer van het motermanagement vervangen.
Hierna starte de auto goed tot vanmorgen.
 

Chatslet

Forumguru
Hier nog geen problemen. Heb hem ook nog maar een half jaar dus dit is de eerste winter. Klinkt wel een beetje rauw na het starten maar dat is ook zo weer weg. In vergelijking met het TDI blok met verdelerpomp uit mijn vorige auto valt het allemaal erg mee en vind ik hem erg rustig draaien.
 

hemi24

Forumguru
Gloeibougies vervangen bij moderne dieselmotoren is meestal water naar de zee dragen.
Te laag starttoeretal of brandstofdruk is meestal de oorzaak van startproblemen bij lagere temperaturen.
 
Bovenaan Onderaan