Koude voetjes!

Gysman

Actief lid
Schijnt iets mis te zijn met mijn climatronic systeem. Lijkt totaal niet te reageren op de knopjes waarmee je de airflow kunt aanpassen. Er komt alleen lucht uit de opening onder de voorruit, en uit de roosters naast de linker en rechter zijruit. Middenroosters en uitstroomgaten onderin, daar komt niks meer uit. Ook de auto-stand en de econ-stand veranderen niets. Gevolg hiervan is dat het vooral onder bij mijn voeten echt ernstig koud is.
shocked.gif

Iemand dit eerder gehad? Denk dat een ritje naar de dealer noodzakelijk is... (en dat al na 8000 km)

Exciter

Administrator
Er kan een klep vastzitten. Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt...

Garantie in ieder geval.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Gysman</font><hr />

Schijnt iets mis te zijn met mijn climatronic systeem. Lijkt totaal niet te reageren op de knopjes waarmee je de airflow kunt aanpassen. Er komt alleen lucht uit de opening onder de voorruit, en uit de roosters naast de linker en rechter zijruit. Middenroosters en uitstroomgaten onderin, daar komt niks meer uit. Ook de auto-stand en de econ-stand veranderen niets. Gevolg hiervan is dat het vooral onder bij mijn voeten echt ernstig koud is.
shocked.gif

Iemand dit eerder gehad? Denk dat een ritje naar de dealer noodzakelijk is... (en dat al na 8000 km)

[/ QUOTE ]

Wat je schetst herken ik ook en ik vroeg me van de week al af of dit normaal zou zijn maar ik heb nog geen tijd gehad om het manual even door te nemen.

In de standen Auto en Econ heb ik uit de middelste roosters op het dashboard ook geen uitstroom. Pas bij het handmatig regelen van de luchtstroom komt er ook uit de middenroosters warme lucht.

Of er uit de uitstroom gaten onderin ook niets komt weet ik eigenlijk niet want ik heb niet zo snel last van koude voeten
cool.gif

sitechris

Donateur
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Gysman</font><hr />

shocked.gif

[/ QUOTE ]

Ja, ik herken dat probleem. Bij mij werkt de voetenstroom ook niet voldoende. Ook merk ik dat het lang duurt voordat de ruiten ontwasemt zijn.

H

HeerlijkHelder

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />

Ja, ik herken dat probleem. Bij mij werkt de voetenstroom ook niet voldoende. Ook merk ik dat het lang duurt voordat de ruiten ontwasemt zijn.

[/ QUOTE ]
Mijn auto lijkt soms wel lek zoveel condens zit er binnen, top de op binnenspiegel is alles beslagen. Duurt wel een minuut of 10 voor het schoon is.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: HeerlijkHelder</font><hr />

Ook merk ik dat het lang duurt voordat de ruiten ontwasemt zijn.

[/ QUOTE ]
Mijn auto lijkt soms wel lek zoveel condens zit er binnen, top de op binnenspiegel is alles beslagen. Duurt wel een minuut of 10 voor het schoon is.

[/ QUOTE ]

Gaat het hier om nieuwe auto's? De mijne (november '06) had er ook last van. Nadat ik de ramen van binnen had gewassen met een ontvetter was probleem voorbij. Blijkbaar zat er nog een soort fabriekswas aan de binnenzijde. Doe er je voordeel mee!

Wat ik altijd doe, en ik heb echt een gloeiende hekel aan vieze, strepende of beslagen ruiten, is eerst gewoon een natte doek over de binnenkant en droog maken met keukenrol.
Daarna, en dat werkt echt perfect, met een krant er overheen.
Gewoon normaal krantenpapier dus niet die gladde.
Een prop maken en die over de ruiten wrijven, op een gegeven moment gaat het een pietje soort van piepen.
Je kan gwoon kris kras door elkaar vegen.
Serieus dit werkt perfect en je ramen slaan een hele tijd niet meer, of in iedeer geval minder, aan en ze zijn mooi streeploos schoon.
Ook je airco heeft het zo een stuk gemakkelijker.

Succes verzekerd.

P.S.
Je voeten worden er niet warm van hoor, dus de topic starter heeft er niet veel aan.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Van_307_naar_O2</font><hr />

Ook merk ik dat het lang duurt voordat de ruiten ontwasemt zijn.

[/ QUOTE ]

[/ QUOTE ]

Gaat het hier om nieuwe auto's? De mijne (november '06) had er ook last van. Nadat ik de ramen van binnen had gewassen met een ontvetter was probleem voorbij. Blijkbaar zat er nog een soort fabriekswas aan de binnenzijde. Doe er je voordeel mee!

[/ QUOTE ]

Ik heb hetzelfde probleem en de mijne van is mei 2006. Bedankt voor de tip.

Gysman

Actief lid
Voor wat betreft de ontwasseming inderdaad goeie tips, waarvoor dank, maar ik denk toch dat er iets met de kleppen mis is. De knopjes lichten braaf op als ik ze induw, maar aan de luchtstroom verandert niets. Heeft wel gewerkt, ik heb eerder warme lucht uit de twee gaatjes bij mijn voeten gevoeld. Neem van mij aan: zonder warme lucht daar, wordt het erg koud onderin. Vrijdag middag heb ik vrij, dan rij ik even langs de dealer. Keep you posted.

Ik heb wel last van het volgende: als ik smorgens de blazer op de voorruit zet tot dat die vrij is. En ik rij ene tijdje op de auto stand, dan begint de voorruit weer te beslaan. Vooral met dit weer gebeurt dit steeds vaker. Erg irritant. Koude voeten heb ik nog niet gehad.

Gysman

Actief lid
Zul je altijd zien, het is nu vrijdag, en ik wilden vanmiddag even langs de dealer rijden voor mijn koude voetjes. Rij ik vanmorgen naar mn werk denk ik ineens: lekker warm hier. Ik voelen, ja hoor, gewoon heerlijk warme lucht uit de gaten bij de pedalen. Even rondgeklikt over de knopjes bij de clima, en alles functioneert zoals het hoort. Benieuwd hoe lang dit goedgaat. (Lijkt de tandarts wel, mijn kiespijn is ook altijd over als ik in de wachtkamer zit)

Heb je er wel eens bij stilgestaan dat in deze periode met temperaturen onder de 4 graden de airco het niet meer doet en dat je dan te maken hebt met wat meer vocht dat in het systeem blijft hangen ? Als het nu wat kouder blijft is dit probleem met een dag over. Probleem is dat de temperatuur buiten zo op en neer gaat.....

Onder de 4 graden slaat de airco dus uit??
Niet echt logisch omdat je dan juist last krijgt van beslagen ramen.
Koude lucht kan immers minder vocht bevatten.

Yep, anders bevriest de airco installatie. Volgens mij staat dit ook in het boekje. Geldt overigens voor alle auto's met airco, kan hoogstens een graadje schelen

Maar als je de climat control op ramen ontwasemen (of zo iets) zet dan staat de airco toch wel even aan??

oke, dan doe ik dat straks wel handmatig.
Ik moet mijn auto namelijk nog krijgen, vandaar dat ik het niet wist.
Bedankt voor je info diesel.

Bovenaan Onderaan