Kraak in achterklep combi

Ralpho

Nieuw lid
Al sinds enige tijd wordt ik getergd door gekraak in de achterkant van mijn bijna 2 jaar oude combi. Dealer zou het opgelost hebben bij de beurt maar dat bleek te optimistisch. Nu ben ik zelf maar eens in de bak gaan liggen luisteren terwijl iemand anders reed. Het gekraak wordt veroorzaakt door het plastic aan de binnenzijde van de klep. Het betreft het onderste vlak waar ook het hengsel in zit om de klep dicht te trekken. Weet iemand hoe ik dat los krijg zodat ik kan proberen of opnieuw terugplaatsen iets oplost?

Ralpho, als de dealer beweerde het opgelost te hebben, en het tegendeel is waar, waarom laat je hem er dan niet terug naar kijken, je kan hem al zeggen waar het zit dus veel moeite moet hij er niet voor doen hé ;)

Ralpho

Nieuw lid
Weken wachttijd en ik heb er niet veel vertrouwen in dat ze dan echt iets op gaan lossen. Ik heb ze er al twee keer op gewezen.

De Stip

Forumguru
Onlangs heb ik herover ook en bericht gepost en de kraak bleek bij mij, een afgebroken bevestiging van het derde remlicht te zijn....
Met de monteur heb ik samen het een en ander uitgezocht en zodoende zag ik ook, hoe hij dat stuk plastic waar jij het over hebt, losmaakte. Je begint met de bout / schroef bij dat hengsel los te maken. daarna kun je voorzichtig die plaat lostrekken. Deze zit met name op de hoeken vast, met clips.

Succes!

flip

Lid
Ik had dit ook (OII van 2009), en dan met de kont omhoog terwijl SWMBO reed, aandachtig overal mijn oor tegen. Ik vermoedde de bekleding van de achterkoffer of de nummerplaat. Het bleek echter op te lossen met wat siliconenspray in de beugel van het slot van de achterklep. Daar kwam het gekraak vandaan. Even psssjt en alle gekraak weg. Een tip?

Bovenaan Onderaan