Kraakjes linksvoor

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ted

Forumguru
Helaas begint mijn Fabia zoals sommige ook kraakjes te vertonen en met name als ik langzaam rij (10 á 15 km) en gelijk enigszins naar links of rechts stuur. De stabilisator stang heb ik reeds los gehaald, dus deze kan ik uitsluiten. De silent blocs zijn met siliconen rijkelijk ingesprayed, echter zonder resultaat. Op deze forum is al e.e.a. gepost over zo'n probleem maar wat de oorzaak was is niet vermeld.

Graag zou ik van onze leden suggesties willen ontvangen!

Bij voorbaat dank,

groeten Ted.

Okki

Donateur
Ook O1 kwaal en zelfs ook O2 kwaal meen ik gelezen te hebben. Denk zelfs dat het een Skoda kwaal is. Ik zeg: denk dat het een VAG kwaal is!

Fabia

† In Memoriam
En de hulpstangetjes van de stabilisator? Die zijn toendertijd bij mij vervangen en het kraken was weg.

Ted

Forumguru
Na verder onderzoek krijg ik de indruk dat het kogelgewricht van de stuurstang aan het stuurhuis de boosdoener is. Hij heeft geen speling maar kraakt enigszins. Mijn vraag is of het mogelijk is tussen de stuurhoes met spuitvet deze te smeren?

Als iemand hier ervaring mee heeft dan zou ik graag advies willen vernemen! Om het gehele stuurhuis uit te bouwen lijkt mij in dit stadium te overladen.

Gaarne suggesties!!

groeten Ted.

ook al eens naar de draagarmrubbers gekeken? heb hetzelfde gekraak gehad en deze laten vervangen. gekraak was direct verdwenen (al 10.000 km reeds)

Ted

Forumguru
Fabiafreak,
Had jij ook dat met name bij lage snelheid in het bochte werk (bij oneffen weg) een licht knikkend geluid optrad? Graag zou ik dat willen weten omdat ik nog niet zeker ben wat het exact is. Momenteel neig ik ook naar de draagarmrubbers.

Gaarne zie ik je reactie tegemoet!

Groeten Ted.

Ted

Forumguru
Na speurwerk blijkt het het steunrubbertje van de motorkap links bij de vooruit te zijn. Deze maakte nogal een krakend, knikkend geluid. Een stukje isolatietape er onder loste het probleem geheel op.

Bedankt voor het meedenken!

Groeten Ted.

Fabia

† In Memoriam
Zo zie je maar, soms kan het zo iets eenvoudigs zijn. Maar je moet het maar zien te vinden.

Ted

Forumguru
Het frappante is dat de fabia nadat ik alles geoptimaliseerd heb, zo stil is geworden, als nieuw voelt hij aan.

Groeten Ted.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan