Kraken bij verkeersdrempels

Bij het huidige koude maar vooral vochtige weer hoor ik bij het nemen van verkeersdrempels gekraak. Met name vanaf de achteras. Nu had ik bij mijn vorige auto (fabia combi I, 2.0) hier veel meer last van, en dat waren toen de stabilisator-stangen en de rubbers ervan. Dit kon toen simpel verholpen worden door inspuiten met een vettig middel. Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is bij een Superb, of ben ik de enige met dit "probleem"?

he schansm
hoe heb je toen je stabillisator stangen ingespoten ik hoor het af en toe ook bij mijn fabia1 ook
kan ik dat ook is proberen

greetz steve1983

The bone collector

Senior Member
Bij de fabia I is bekend dat de draagarmrubbers beginnen kraken, de enige definitieve oplossing is om die te vervangen. Anders komt het gekraak snel terug. Voor een Superb zal het wel idem zijn bij gekraak: of draagarmrubbers, of stabilisatorstangrubbers. Inspuiten zijn eerder lapmiddeltjes, denk ik.

5 jan worden de draagarmrubbers vervangen ze liggen er bij mij alle 2 er uit krijg dan gelijk het nieuwe type rubber die scheuren niet zo snel

he schansm
hoe heb je toen je stabillisator stangen ingespoten ik hoor het af en toe ook bij mijn fabia1 ook
kan ik dat ook is proberen

greetz steve1983

Heb dit niet zelf gedaan, is gedaan in de werkplaats van de dealer. Wellicht was ik daar minder duidelijk in.

bluskabouter

Forumguru
heb dit al geruime tijd bij mijn fabia combi van 2011.
nu wordt de reactiestang van de versnellingsbak vervangen, deze zou volgens de monteur de oorzaak zijn.

Giant

Forumguru
Ik heb het ook weer (Superb combi 140 Pk diesel). ik heb de indruk dat het een winterkwaaltje is. Ik heb het eerder gehad en volgens mij is het ook vanzelf weer opgehouden.

Goed om te merken dat er niet veel last van ondervonden wordt. Ik moet bekennen dat het nu ook bij mij niet meer aanwezig is. Hou het dus inderdaad maar op een winterkwaaltje.

Bovenaan Onderaan