Kraken???

temulder

Nieuw lid
Sinds vorige week een mooie o2 elegance att. business.
Auto bevalt goed alleen sinds vandaag kraakt hij enorm. Ik achterin gaan zitten om eens goed te luisteren waar het vandaan komt, blijkt het bij de deuren vandaan te komen. Ik denk zelf aan de rubbers die over elkaar schuren. Staat de auto even stil dan is het weer weg maar zodra je over een weg rijdt die niet geasfalteerd is dan begint het zachtjes en wordt steeds nadrukkelijk hoorbaar. Als je hierna weer op het asfalt komt en je laat je stuur kort naar links en naar recht gaan (je wiebelt de auto heen en weer) dan blijven de geluiden ook hoorbaar. Zijn er meer die hier last van hebben?

higgy

Forumguru
Kunnen inderdaad de deuren zijn (kwestie van laten stellen) of de draagarmrubbers. Berucht probleem. Ook terug naar dealer om dat te laten verhelpen.

temulder

Nieuw lid
Kunnen inderdaad de deuren zijn (kwestie van laten stellen) of de draagarmrubbers. Berucht probleem. Ook terug naar dealer om dat te laten verhelpen.

Net nog een keertje geluisterd maar het komt echt bij de de deuren vandaan. Zowel links als rechts. En het is helemaal erg als je een woonerf indraait.
Zal morgen wel ff langs de dealer gaan.

dan zijn het waarschijnlijk de deurrubbers. De dealer kan 1 of ander vetg goedje bestellen bij PON waarmee het weg gaat (tijdelijk). Bij mij was het definitief weg toen de deurrubbers een keer vervangen zijn. Het gaat overigens om de buitenste rubbers.

SmurfForLife

Actief lid
Het kan zijn dat je je deurslot lichtjes met een teflonspray moet inspuiten.

Heb hetzelfde met een F1, O1 en O2 meegemaakt.

Daarna was de klacht direct verdwenen.

Neem niet weg dat dit niet mag gebeuren!

temulder

Nieuw lid
Het kan zijn dat je je deurslot lichtjes met een teflonspray moet inspuiten.

Heb hetzelfde met een F1, O1 en O2 meegemaakt.

Daarna was de klacht direct verdwenen.

Neem niet weg dat dit niet mag gebeuren!

Vandaag naar de dealer geweest en die heeft idd de rubbers ingespoten. Maar ze hadden het nog nooit meegemaakt??
Nu hopen dat het goed blijft werken.

HEt kan zijn dat ze het nooit mee hebben gemaakt, maar Pon kent dit probleem wel degelijk. Overigens hielp het invetten van de rubbers bij mij maar tijdelijk en was de echte oplossing het vervangen van de rubbers, die ook een iets andere vorm leken te hebben.

Mijn RS heeft het ook sinds dag 1. Ik wacht tot de eerste beurt dan moeten ze er maar nieuwe rubbers inzetten, ik heb ze al eens ingespoten maar hielp inderdaad maar even.

Overigens heb ik een rare knak die ik ergens bij mijn voeten voel als ik een redelijke bocht moet maken, dus stuur om gas en knak, ik voel iets bij de bodemplaat, heel irritant, iemand anders dit euvel??

LenK

Forumguru
Maar ze hadden het nog nooit meegemaakt??

[NietDusMode] Mijn favoriete type dealer [/NietDusMode]

Hier in het centrum zit een speelgoedzaak. Die heeft als standaard uitspraak als je ergens een opmerking over hebt: "Daar heb ik nog geen klachten over gehad" en vervolgens kun je opzouten. Gelijk krijgen zul je er nooit.

Vanwege deze on-klachtbewustheid koop ik daar dus niks meer :1439:

Fabia

† In Memoriam
Mijn RS heeft het ook sinds dag 1. Ik wacht tot de eerste beurt dan moeten ze er maar nieuwe rubbers inzetten, ik heb ze al eens ingespoten maar hielp inderdaad maar even.

Overigens heb ik een rare knak die ik ergens bij mijn voeten voel als ik een redelijke bocht moet maken, dus stuur om gas en knak, ik voel iets bij de bodemplaat, heel irritant, iemand anders dit euvel??

Misschien eens onder de auto kijken?

Is niks te zien, lijkt via het stuurhuis te worden doorgegeven and dan voel ik het op de bodem in de buurt van mijn pedalen.

Porettuhcs

Senior Member
Begin nu op klinkerwegen ook steeds meer gekraak te krijgen bij mijn deurrubbers :crazy:.... ik ben nu benieuwd of het vervangen danwel het invetten van de rubbers heeft geholpen?

Rolle

Senior Member

Heb een soorteglijk iets met mijn O2. Bij het achteruitrijden en wanneer het stuur volledig naar rechts gedraaid is en je dan op de rem trapt voel je een soort schok. Precies alsof de remblokken niet goed vastzitten. Voor de rest geen problemen, remmen doet ie heel goed en is enkel bij het stuur op het uiterste draaien. Kan dit misschien iets te maken hebben met het lichtjes kantelen van de wielen bij het draaien?
Heb wel de 17" Pegasus met 225/45 banden liggen kan misschien daar ook mee te maken hebben.

Bakkertje

Forumguru
Begin nu op klinkerwegen ook steeds meer gekraak te krijgen bij mijn deurrubbers :crazy:.... ik ben nu benieuwd of het vervangen danwel het invetten van de rubbers heeft geholpen?

Weet je zeker dat het je deurrubbers zijn? De VW broeders hebben vaak last van versleten en krakende stabilisatorstangrubbers (mooi woord voor scrabble..)

Porettuhcs

Senior Member
Weet je zeker dat het je deurrubbers zijn? De VW broeders hebben vaak last van versleten en krakende stabilisatorstangrubbers (mooi woord voor scrabble..)

Yep...

Ik weet het zeker.... het is niet het kraken cq kreunen van diejeweetwelrubbers die jij bedoelt :)

Ik las in het begin van deze topic dat er deurrubbers vervangen zouden worden door een ander soort... en het invetten met het hele speciale Pon vet zou ook helpen .... maar daar bleef het bij... voor de rest geen reactie gezien

MarcoO2

Forumguru

Vorige week had ik hier een paar dagen last van, nadat ik de hele dag alleen maar op woonerven had gereden. En nee, het zijn inderdaad niet de stabilisatorstangrubbers, tenminste, het lijkt me bij een auto van 6 weken vrijwel onmogelijk dat ze al versleten zijn.

Porettuhcs

Senior Member
Vorige week had ik hier een paar dagen last van, nadat ik de hele dag alleen maar op woonerven had gereden. En nee, het zijn inderdaad niet de stabilisatorstangrubbers, tenminste, het lijkt me bij een auto van 6 weken vrijwel onmogelijk dat ze al versleten zijn.

Marco.... Ik heb Daniel TDI een PM gestuurd (jou een CC-tje ) Ben benieuwd of hij de oplossing voor ons woonervensyndroom heeft.... :(

Heb een soorteglijk iets met mijn O2. Bij het achteruitrijden en wanneer het stuur volledig naar rechts gedraaid is en je dan op de rem trapt voel je een soort schok. Precies alsof de remblokken niet goed vastzitten.

Heb ik ook sinds een paar maanden. Het is ook niet altijd. Vooral als ik pas wegrijd doet het zich voor en nadien niet meer. Ik moet binnen 5K op onderhoud en dan ga ik het melden.
Remmen blijven idd perfect werken dus ongerust ben ik er niet over.

Rolle

Senior Member
Heb ik ook sinds een paar maanden. Het is ook niet altijd. Vooral als ik pas wegrijd doet het zich voor en nadien niet meer. Ik moet binnen 5K op onderhoud en dan ga ik het melden.
Remmen blijven idd perfect werken dus ongerust ben ik er niet over.

Idd vooral als je pas wegrijdt. Hou ons op de hoogte ik moet nog een kleine 25K voor hij binnen moet voor onderhoud.

Bovenaan Onderaan