Krakend bonkend geluid rechts achter

Dustinmulderg

Nieuw lid
Hoi allemaal. Ik zou me even voorstellen

Ik heb een skoda octavia 2 uit 2010
De 1.2tsi versie mer ongeveer 230 duizend km

Ik ga over 6 dagen op auto vakantie naar spanje maar nu sinds gister ineens een vreemd geluid bonkend als je in de auto zit rechts achter en buiten de auto hoor je iets piepen/kraken als je de auto zelf op en neer veert.

Ik heb mijn garage gebeld die is helaas dicht en op vakantie en de andere garages in de buurt hebben geen tijd zeggen ze.

Dus vandaar de vraag of iemand enig idee heeft wat het kan zijn en of het verstandig is hier mee nog naar spanje te gaan

Ik heb een filmpje als de auto uit staat buiten de auto. Maar die kan ik niet plaatsen op een of andere manier als iemand weet hoe ik dit doe zou ik het ook graag horen

Hoop dat iemand me een indicatie kan geven

Alvast bedankt voor het lezen

Captain Hook

Forumguru
Staat je auto ook soms wat lager rechts achter?

Anders zou het b.v. een gebroken veer kunnen zijn...
BTW veer is geen schokdemper!

Laatst bewerkt:

Dustinmulderg

Nieuw lid
Staat je auto ook soms wat lager rechts achter?

Anders zou het b.v. een gebroken veer kunnen zijn...
Niet dat ik merkbaar kan zien eigenlijk heb de veer proberen te inspecteren maar kan daar niks geks aan zien maar ik neem alle opties mee heb nog 6 dagen om alles uit te sluiten dus ik ga het morgen nog even extra checken

Captain Hook

Forumguru
En als je het vergelijkt met de andere kant? Zelfde gewiebel?
Want dit komt bij mij niet helemaal als normaal over.

Het lijkt wel alsof er iets los zit? Draagarmrubber o.i.d.?
Maar dat zie je pas als je er onder kijkt. Wellicht dat je 'm op de krik kunt zetten en wat meer kunt zien?

Dustinmulderg

Nieuw lid
Ga ik zo als ik terug ben direct even checken en maak ik nog een filmpje. Morgen ga ik hem omhoog krikken en zou ik de onderkant is bekijken. Het vreemde vind ik vooral dat het geluid van buiten piepend en krakend is en van binnen bonkend bij drempels en klinker weggetjes

Dustinmulderg

Nieuw lid
Nou net toch bij iemand geweest die het even wou nakijken snel tussendoor.
Hij geeft aan dat de schokdemper rechst versleten is/ speling op zit en dat dat waarschijnlijk de oorzaak is

Dustinmulderg

Nieuw lid
Nu alleen nog hopen iemand te vinden die m voor maandag kan maken… hij gaf wel aan dat ik er nog prima mee naar spanje kon

Tees

Donateur
Op zich is t niet heel veel werk, maar garages zijn al tijden lang nogal vol, dus dat wordt de grootste uitdaging.

Dustinmulderg

Nieuw lid
Klopt garages zijn mega druk nu en Ja heb wel wat filmpjes er over gekeken maar twijfel beetje of ik het zelf kan want ondanks dat ik er wel mee naar spanje kan is het kwa gevoel en comfort niet helemaal een super idee

Tees

Donateur
Tis niet supermoeilijk, ik heb t zelf een paar maanden geleden gedaan. Grootste risico is dat er iets heel erg vastzit. En de moer van de toplager is een beetje lastig, maar zonder speciaal gereedschap wel te doen.

Wel beide kanten vervangen en ik zou de toplager meteen meenemen, die moet toch los

Dustinmulderg

Nieuw lid
Laatste update:

Gister iemand gevonden hier in de buurt die het kon doen en vandaag klaar zou zijn.

Schokdempers vervangen + hoezen en de remblokken vervangen eindstand 350€ hoop dat alles weer goed is

Bovenaan Onderaan