Krakend geluid achteras

aiva tco adoks

Forumguru
Ongeveer 1000 km geleden heb ik er 2 nieuwe banden om laten zetten
Maat 225/45/17. Nu heb ik bij elke hoge drempel een kraken geluid alsof het reservewiel niet goed vast ligt in de kofferbak.Een soort ''klonk''geluid.
Het geluid van een versleten trekhaak met aanhangwagen er achter.
Dat er ruimte op de kogel zit.

Anders kan ik het niet omschrijven.....Ook al gereden met een lege kofferbak,het geluid komt evht onder de auto vandaan.

Terug naar de bandenboer geweest an de auto is op de brug gegaan en er is niks kapot of versleten??? Geluid is er nog steeds.....

Gister 2 nieuwe voorbanden(ander bedrijf zelfde prijs) laten monteren en de auto laten uitlijnen.
Zelfs deze monteur kon niks vinden...Hij heeft alle rubbers die er op de achteras te vinden waren in gespoten.

Geluid zit er nog steeds in en begin me er een beetje aan te irriteren.

Iemand dit eerder meegemaakt????
Iemand ideeen wat het kan zijn???

aiva tco adoks

Forumguru
Ik heb de hele kofferbak leeg gehad en een stukje gereden.
Geluid was toen ook aanwezig.

Reservewiel heb ik tig keer gecheckt of die er goed in lag/vast lag

delta

Actief lid
Ik zou de veren/dempers nogmaals goed laten ncontroleren waneer de auto op de brug hangt, alle wielen komen bij een bandenwissel los van de grond.
Misschien dat er een veer gebroken is, die nu met de wikkel niet goed meer zit ????

aiva tco adoks

Forumguru
Probleem opgelost !!!!!!!!!!!!!!

Vandaag auto weer op de brug gehad. Het bleek de xenon hoogteverstelling te zijn op de achteras.
Deze zat helemaal vastgeroest. Monteur heeft de sensor helemaal los gehad en allles ingevet.

Alllen bedankt voor het meedenken.

Topic kan gesloten worden

Bovenaan Onderaan