Krakend geluid als de stereo wat harder staat

Gerard1

Nieuw lid
Ik rij in een Skoda Octavia 2017 station. Als ik het geluid van de stereo wat harder zet begint het te kraken aan bestuurders kant.
Heb nu de schakelaars van de ramen eruit gewipt en nu schijnt het over te zijn.
Kan natuurlijk niet zonder de schakelaars. Heeft iemand dit ook bij de hand gehad en is er een oplossing?

Tees

Donateur
Ik zou de stekkers in de deurscharnieren (in de rubberen mof) eens loshalen en inspuiten met een electronicaspray. Daar wil nog wel eens een matig contact zitten, en dit kan helpen. Had bij mijn O2c dat bij de bestuurdersdeur het geluid soms kraakte en soms wegviel (incl foutcode in t foutgeheugen). Sinds ik die stekkers heb ingespoten een jaar terug is t niet meer teruggekomen.

JPs_OC2

Forumguru
Als je met kraken,trillen/rammelen of iets dergelijks bedoeld dan is het een bekend probleem @Gerard1. Op meerdere manieren op te lossen. Er staan diverse oplossingen op het forum als je wat dieper graaft.
Ik heb een strook vilt rondom het paneel geplakt en sindsdien geen last meer.

1683385751079.png

JPs_OC2

Forumguru
Ik heb rondom plakvilt gebruikt van 1 millimeter dik. Dat was voldoende om het geheel net ff wat strakker in de omlijsting te plaatsen.
Hoefde in ieder geval geen geweld gebruiken, alleen ietwat meer kracht zetten om het weer te monteren.

Bovenaan Onderaan