krakend geluid bij remmen

Af en toe is er bij het remmen een krakend geluid te horen(ik meen in de deur of ruimte waar de gordel hangt).
Vooral bij oprijden van een verkeersdrempel of wat harder remmen komt dit wel eens voor.
Komt dit iemand bekend voor?

Dangerclose

Nieuw lid
Ja, heb ik ook sinds een paar weken. Ik zit nu op de 27000Km.

Geen idee wat t is. Kan inderdaad goed de vering zijn. Vind het nog niet echt storend.

Gr,

kane

Nieuw lid
Dat heb ik met mijn Fabia (02/2007) ook! Vooral bij remmen op vluchtheuvels of abrubt remmen soms een krakend geluid en minder remkracht. Ik kan het niet echt reproduceren.

Ik wil het binnenkort laten nakijken want het klinkt echt niet gezond.

purk

Senior Member
komt van binnenuit en niet van de vering

kijk eens of jou slotpen goed vast zit, of dat er geen breukje is zit.

Dit kwam bij de type IV golf ook wel eens voor, ze hebben daar toen andere opgezet met een folie erachter.

Gieliovd

Forumguru
Stom dat ik daar niet aan heb gedacht. Dit is mijn eerste auto met ABS. Ik zal eens (op een veilige plek) een noodstop maken en kijken of dat hetzelfde geluid/gevoel geeft.

ZO snel al je ABS die in werking treedt? Naar mijn mening moet je dan écht je remmen pushen hoor! Of remmen in de bagger ofzo, of sneeuw. Maarja die heb je niet in augustus.

sitechris

Donateur
ik had vandaag voor het eerst ook zoiets, net in een bocht waarin ik lichtjes wat bijrem, voel ik opeens mijn rempedaal trillen. Bijzonder vreemd, ik remde nog lang niet hard genoeg voor ABS pedaal.

Gieliovd

Forumguru
Ik heb zomaar een paar keer gemerkt dat als ik wat vlotter de remmen aanzet op de schijven, dus niet rustig pedaal indrukken, maar in één keer aanzetten, dan er een soort "tok" voordoet wat je voelt.

Net of de remklauwen los zitten en dan naar voren kantelen ergens tegenaan, snap je?

Geen idee wat het kan zijn.... zat natuurlijk wel gisteren in de ABS maar dat is heel wat anders.

....

ik had vandaag voor het eerst ook zoiets, net in een bocht waarin ik lichtjes wat bijrem, voel ik opeens mijn rempedaal trillen. Bijzonder vreemd, ik remde nog lang niet hard genoeg voor ABS pedaal.

Het trillen wat he hier beschrijft is idd niet van de ABS maar van de ESP (ASR).

Ik heb een fabia gehad zonder ESP en toen had ik het niet. Nu ik er eentje heb met ESP heb ik het ook dat mijn rempedaal gaat trillen als ik pittig (sportief :) ) een bocht inrij. Volgens de dealer is het de ESP.

Niets om bang voor te zijn :). Alleen misschien iets rustiger de bocht in in het vervolg :tongue:. Eeuuhmm.. nee!...

sitechris

Donateur
ok, ik hoop het, want zo hard ging ik die bocht nu ook weer niet door. Maar als het bij 1 keer blijft, ach dan vind ik het wel prima. Vandaag wat noodstopjes gedaan ter controle (leeg stukkie weg), maar die gingen prima.

Bovenaan Onderaan