Krakend geluid met vochtig weer

mister9

Actief lid
Hallo,

We hebben sinds een tijdje een krakend geluid rechts voorin. We horen het bijvoorbeeld als we een drempel overgaan, of als we optrekken en remmen.
Het vreemde is, we horen dit geluid alleen als het bv regent. Als het warm en zonnig is horen we het (bijna) niet.
Weet dat het heel vaag klinkt, maar hebben jullie enig idee wat het zou kunnen zijn? We zijn laatst voor een beurt geweest, en toen hebben we er vooraf niets over gezegt, en de dealer heeft het er niet zelf uitgehaald.

Alvast bedankt!
Groet,
Sam

darkprojectx

Forumguru
waarschijnlijk zoals bij vrijwel elke Skoda de krakende knaken wiel ophanging.
Bij mij heeft een tuningboer onlangs de stabilisatiestang wat afgesteld wat het probleem wel een heel eind heeft opgelost, maar nog niet helemaal.
Het probleem zit (bij mij in ieder geval) niet in de veerpoten (ik heb ze compleet laten vervangen door een verlagingsset).
Ik heb ergens iets gelezen over een nieuwe stabilisatorstang waar nokjes aan zouden zitten die de rubbers beter op zn plek zouden houden. Dit zou het kraak probleem moeten oplossen. Of het zo is... geen idee.

mister9

Actief lid
Hoe komt het dat dit geluid alleen bij vochtig weer te horen is?
En zijn draagarmrubbers een dure grap. En had de dealer dit zelf moeten opvallen?

ronald_j

Actief lid
Komt me allemaal bekend voor.

Maar, moet je die rubbers vervangen voor bijvoorbeeld veiligheid, of kraken ze alleen maar?

Hoeveel uur werk is dat vervangen ongeveer?

Bovenaan Onderaan