Krakend onderstel ?? meldt je bij de dealer...!!

Mijn auto is gisteren voor de 30.000 beurt geweest. Een veelbesproken probleem hier op het forum heb ik aangekaart bij de dealer: Het krakende onderstel.
Probleem wordt volgens de dealer veroorzaakt door een probleem met de draagarm rubbers. Dit probleem komt volgens de dealer bij vrijwel alle modellen O2 voor. Nieuwe rubbers worden onder garantie besteld en volgende week vervangen.
Heb je dus ook problemen hiermee... de oplossing lijkt dichtbij. (ik weet natuurlijk pas volgende week of het probleem echt is verholpen...)
/forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

ougie

Forumguru
Geef even aan als het verholpen is, de mijne zit nog volop in de garantie. /forum/images/graemlins/winkie.gif

Turbohenk

Nieuw lid
Heb 1 1/2 jaar mijn tweede Skoda. Deze kraakt ook af en toe. Mijn vorige Skoda Bouwjaar 1999 deed het heel erg. Diverse keen waren er rubbers verandert. Ik ben ook bij een A.N.W.B. Technostation geweest om het te laten keuren. Daar werd mij verteld dat het een VAG probleem is. Ook vele volkswagens heb het zelde probleem.

TurboHenk
Octavia 1.8T Combi Automaat

___JC___

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Mijn auto is gisteren voor de 30.000 beurt geweest. Een veelbesproken probleem hier op het forum heb ik aangekaart bij de dealer: Het krakende onderstel.
Probleem wordt volgens de dealer veroorzaakt door een probleem met de draagarm rubbers. Dit probleem komt volgens de dealer bij vrijwel alle modellen O2 voor. Nieuwe rubbers worden onder garantie besteld en volgende week vervangen.
Heb je dus ook problemen hiermee... de oplossing lijkt dichtbij. (ik weet natuurlijk pas volgende week of het probleem echt is verholpen...)
/forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

[/ QUOTE ]

Ow ja, dit heb ik met mijn Octy I gehad!
Dat de nieuwe dit dan ook weer heeft is wel bizar zeg..
/forum/images/graemlins/biggthumpdown.gif

rickske

Actief lid
Dan denk je dat ze bij VAG de problemen zullen oplossen na diverse klachten en word er nog niets aan verholpen.
Als zoiets bij ons op het werk voorkomt(klachten van klanten)word er onmiddelijk naar een oplossing gezocht zodat we die klant niet kwijt geraken.

Die van mij kraakt na 25 k km ook zo af en toe. Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen! (maar wacht rustig op de eerste beurt om het te laten verhelpen)

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Geef even aan als het verholpen is, de mijne zit nog volop in de garantie. /forum/images/graemlins/winkie.gif

[/ QUOTE ]

Ze hebben het verholpen. Ik denk alleen dat het een tijdelijke oplossing is want ze hadden het er over dat er iets van glijmiddel tussen gespoten wordt /forum/images/graemlins/blush.gif en ik denk dat het met dit weer niet lang zal duren voordat het terugkomt. Was een probleem waar geen blijvende oplossing voor is. Een VAG probleem aangezien ze de zelfde wielophanging gebruiken.

Re: Krakend onderstel ?? meldt je bij de dealer..

Auto kraakt nog steeds bij drempels. Probleem dus toch niet opgelost. Bij de eerst volgende servicebeurt zal ik het nog wel even aangeven dat ze er naar mogen kijken. Stoor me er niet aan.

Ralph

Lid
Weet iemand al of hier al een oplossing voor is?
Heeft iemand de draagarmrubbers al laten vervangen en wat is je ervaring?

Bij mij lijkt het wel of ik in een huifkar zit als ik over een heuvel ga....

Ik rij nu een poosje in een VW Jetta, met hetzelfde onderstel als de Octi. Bij de Jetta is het gekraak veel minder, dus VAG heeft er zeker wel een oplossing voor. En ja, mijn Octi kraakte op het laatst ook als een huifkar.

LenK

Forumguru
Ik heb het een keer bij Nieuwkoop aangekaart, maar die had toen geen trek om er iets aan te doen.
Nu is mijn garantie voorbij en ik heb geen zin om me nog op mijn consumentenrecht te beroepen. Auto is al ingeruild dus ik geloof het wel.
Heel deze kwestie vind ik een aanfluiting voor het merk.

Ralph

Lid
Gisteren is mijn octi voor de APK geweest. Gelijk de krakende draagarmrubbers aangekaart. Nu zijn ze vervangen en het is een wereld van verschil!!! Toppie!

VEEJAY

Forumguru
Bij mij waren ze ook vervangen twee jaar geleden, het is wel minder geworden maar niet helemaal weg.

Ralph

Lid
Geen kraakje meer te bekennen!!!!!! HEERLIJK
Heb trouwens gelijk de deurrubbers ingevet met siliconen spray en de electrische ramen ingevet.

Scheelt allemaal weer "herrie"

Bij de 60K-beurt werd het verholpen. Nu, dik 20K verder is het ik alle hevigheid terug. Ik wacht op de 90K-beurt.

Bovenaan Onderaan