Krakende bestuurders stoel

Status
Niet open voor verdere reacties.

cvegreen

Forumguru
Ik heb mijn eerste probleempje met mijn F1 ,
Ik heb dit weekend een licht gepiep , gekraak gehoord . In ieder geval het is de bestuurders stoel .
Heb de indruk dat het de rugleuning is , maar weet dit niet zeker . Doet het lang niet gans de weg .
Weet er hier iemand hoe dat euvel opgelost kan worden ?
Het valt op omdat de auto anders zo stil is , maar horendol kom je er zeker niet van , je moet eerder goed luisteren voor je het hoort.

Fabia

† In Memoriam
Euuuh, afvallen.;)? Maar ff zonder dollen, ik heb eigenlijk geen idee. Heel af en toe piept mijn stoel, zal wel met de ondergrond tijdens het rijden te maken hebben.

Ik heb namelijk dat probleem ook maar stoort mij niet echt dan zet je de muziek wat harder. en inderdaad bij mij is dat ook niet altijd het geval ik denk dat het met de voedering in de stoel te maken kan hebben.

cvegreen

Forumguru
Afvallen dat zou misschien nog wel eens kunnen als de zenuwen wat onder controle zijn. Heb momenteel veel aan mijne kop en dan sneukel ik er op los, wat niet goed is voor de lijn natuurlijk. Maar ik weeg nog niet zo gek veel hoor , een 83 kg.

De radio harder zetten lijkt mij geen goed alternatief , door mijn migraine heb ik het graag stilletjes .

Dacht eerder aan ergens wat smeermiddel(met siliconen) aan te kunnen doen zodat het lawaai stopt.

nemo

Senior Member
Volgens mij had iemand anders van dit forum net een veer onder zijn stoel gevonden, misschien kan je die voor een klein prijsje overnemen, wie weet helpt het!

Jochus

Actief lid
Zeker dat het van de stoel uitkomt?

Ik heb ook last van een gekraak, maar dit komt vanuit ongeveer het midden van het dashboard. Op briskoda staat hierover een fotostukkie hoe je het kan herstellen, maar ik heb de tijd/zin nog niet gehad daarvoor.

En dat is ook niet heel hard hoorbaar, en niet altijd aanwezig.

Bij mijn Octavia had ik in het begin hetzelfde. Er is toen wat siliconen op de rails van de stoel gespoten en ik heb het geluid nu 4 jaar niet meer gehoord. Misschien is het bij de Fabia op dezelfde manier op te lossen, in ieder geval het proberen waard. Dus gewoon wat siliconenspray onder de stoel op de rails spuiten. Laat maar weten of het werkt!

Gieliovd

Forumguru
Busje siliconen op de bewegende delen uitproberen kan nooit kwaad Chris.

Heb echter het vermoeden dat het gekraak nog wel eens uit de veren kan komen in de zitting/rug.

Mijn stoel zit een beetje los op de rail, zo is er altijd wat....

cvegreen

Forumguru
Oh , zo erg is het niet . Omdat de wagen anders zo stil is valt het dan eens zo hard op natuurlijk. Een ander maakt er geen punt van omdat ze al val alles horen , gelijk mijn hyundai geweest , die kraakte wel altijd ergens.
Ik ga er zeker eens silicone spray op de bewegende delen spuiten . Kan inderdaad nooit kwaad .

Gieliovd

Forumguru
Ik had in mijn vorige auto een muntje in het ventilatierooster liggen bij de voorruit.

Elke bocht was het rrrrrrrrrt TING!

Alles wens na verloop van tijd.

Ik heb er een pasje en nog wat rommel uit weten te halen maar die munt kon ik niet bij.

Bij verkoop vond ik nog een 2 euro munt onder de bank, toen ik hem wilde pakken gleed hij er verder onder. Toen maar 2 euro op de verkoopprijs opgeteld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan