Krakende deuren

Dutch

Actief lid
Ik weet dat dit onderwerp al eerder voorbij is gekomen, maar een echte oplossing heb ik nog niet gezien. Daarom nog maar eens....

De rubbers van de deuren kraken verschrikkelijk! /forum/images/graemlins/407.gif
Ik ben hiervoor al naar de dealer geweest en die heeft de rubbers ingespoten met (siliconen)spray, maar het is er alleen maar erger op geworden.

In de Autoweek werd het advies gegeven om het middel 'kryton' te gebruiken, maar hier kan ik niets over vinden. Hebben jullie nog tips?

Jawel, Pon heeft een oplossing. In plaats van siliconenspray kan de dealer bij Pon een ander goedje bestellen dat beter zou moeten helpen. Ik ga het a.s. vrijdag erop laten smeren, kijken of het dan beter wordt. Dat gekraak doet toch een beetje afbreuk aan het kwaliteitsgevoel van de auto.

Hier hetzelfde, bij aflevering kraakten de deuren gigantisch. Ze hebben toen een speciaal goedje gebruikt en sindsdien kraakvrij gebleven. Dus een oplossing is er wel! /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

ougie

Forumguru
Voor dat ik mijn Skoda kocht heb ik 10 jaar Subaru gereden. Zoals je misschien weet heeft Subaru geen deurstijlen waar de autoruiten in glijden. Deze glijden door rubbers die aan de carrosserie vast zitten. Dus elke keer als een deur open en dicht ging kreeg het rubber het extra te verduren. Ik gebruikte voor de verzorging van deze rubbers Teflon-spray. Heeft altijd prima gewerkt. Ik rij nu 5 maanden Skoda en heb overigens nog geen last. Bij de eerste was en schoonmaak beurt zal ik ook nu weer eens Teflon-spray op de rubbers spuiten, puur uit verzorging,,,,kan nooit kwaad en voorkomt uitdroging. /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

Ik denk dat je Krytox bedoelt. Dat is een merknaam van Dupont.
Het spul is gebaseerd op PFPE (geperfluoreerd polyether), een vloeibare versie van PTFE (poly terta fluor ethyleen, Dupont naam: Teflon).
Krytox is er als olie (bijvoorbeeld Krytox GPL 107) en als vet (bijvoorbeeld GPL 207, PFPE olie ingedikt met bijvoorbeeld PTFE).
Krytox is in Benelux verkrijgbaar bij Mavom (www.mavom.nl). De persoon die er daar het meest vanaf weet is dhr. Ard Struijk. Hij zal je wellicht een Krytox product adviseren dat ook aan Citroen wordt verkocht als anti-knisper-rammel-kraak-piep, het type Krytox ben ik vergeten.

Ik heb geen krakende deuren, wel een krakende middenarmsteun...Als ik mijn arm erop leg kraakt het nogal irri. Iemand hier nog goede tip voor?

Re: Krakende Middensteun

Kazuka,

In de middenconsole heb je ook koeling ingebouwd hé.... Draai deze es dicht...?

Misschien staat je airco zo koud dat dat ding meteen begint te zetten? /forum/images/graemlins/24.gif

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Kazuka</font><hr />

Ik heb geen krakende deuren, wel een krakende middenarmsteun...Als ik mijn arm erop leg kraakt het nogal irri. Iemand hier nog goede tip voor?

[/ QUOTE ]Gewoon je radio iets harder zetten

Dutch

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: SkodaRJ</font><hr />

Ik denk dat je Krytox bedoelt. Dat is een merknaam van Dupont.
Het spul is gebaseerd op PFPE (geperfluoreerd polyether), een vloeibare versie van PTFE (poly terta fluor ethyleen, Dupont naam: Teflon).
Krytox is er als olie (bijvoorbeeld Krytox GPL 107) en als vet (bijvoorbeeld GPL 207, PFPE olie ingedikt met bijvoorbeeld PTFE).
Krytox is in Benelux verkrijgbaar bij Mavom (www.mavom.nl). De persoon die er daar het meest vanaf weet is dhr. Ard Struijk. Hij zal je wellicht een Krytox product adviseren dat ook aan Citroen wordt verkocht als anti-knisper-rammel-kraak-piep, het type Krytox ben ik vergeten.

[/ QUOTE ]

In de Autoweek werd dit advies inderdaad gegeven voor een citroen C5. Ik zal eerst nog eens naar de dealer gaan voor de 'Pon oplossing'. Als dat niet helpt ga ik informeren bij mavom.

Bovenaan Onderaan