Krakende Fabia

Status
Niet open voor verdere reacties.

AGTon

Forumguru
Ik heb de Fabia nu 5000 km en hij kraakt enorm als ik over verkeersdrempels heen ga. Het lijkt wel of de vering op knappen staat en het een oud roestig stuk vreten is waar ik mee rij.

Heeft iemand een idee hoe dit komt en hoe dit op te lossen valt ?

Fabia

† In Memoriam
Volgens mij moet je even naar de stabilisatorstang en de hulpstangen daarvan kijken. Bij mij zijn de rubbers en later de hulpstangen vervangen.

heb afgelopen week mijn draagarmrubbers laten vervangen, gekraak meteen over
smile.gif
Maar als die van jou na 5000km al kraakt hoop ik dat die nieuwe van mij langer meegaan
frown.gif

Thomash

Nieuw lid
Ik heb ook een Fabia uit 2003 met 75000 km erop. Deze kraakt al vanaf het begin. Het enige wat mijn dealer eraan heeft gedaan is een hoop zuchten en de stabilisatorstang(?) vervangen. Ik heb het er maar bij laten zitten want het kan verder geen kwaad. Het is alleen erg vervelend. Nu wilde ik, gezien dit onderwerp, de draagarm rubbers laten vervangen om van deze ergenis af te zijn. Het kraken wordt in de loop van de tijd namelijk alleen maar erger.

Mijn vraag is eigenlijk wat het vervangen mag kosten. Mijn dealer rekend daar een bedrag van 230 euro voor. Ik vind dit een gewelding bedrag voor volgens mij een eenvoudige reaparatie. Is dit ook niet toevallig een modificatie geweest ooit? Weet iemand dat misschien?

Beankt, Thomas

Hallo Thomas,

het bedragh wat jou dealer rekent is niet te hoog denk ik. Toen mijn draagarm rubbers vervangen zijn heeft het denk ik (is onder garantie gedaan) ook minstens zoiets gekost. Inkoop kosten 2 van die dingen nog geen 30,- euro, maar het arbeidsloon maakt de hoge kostenpost.

je zou altijd ff een koda dealer kunnen bellen om te vragen wat zij ervoor rekenen, deze kennen de autos en zijn misschien iets sneller (en hopelijk dan ook goedkoper) met het vervangen.

Ted

Forumguru
Die van mij is ook van 2003 met ca. 100dkm en kraakt alleen bij hele zware drempels die je stapsvoet moet nemen. Het kan mij niet echt storen.Bij het gewoon rijden en 30 km/h drempels is hij kraak vrij. Bij 30 dkm begon die van mij en van tijd tot tijd is hij geheel kraak vrij. Dikwijls na het opkrikken van de voorwielen ontstaat het probleem weer.

Groeten Ted.

Niwla

Nieuw lid
Ik heb afgelopen week ook te horen gekregen dat de rubbers van mijn stabilisatorstang aan vervanging toe zijn (92k op te teller). Bij vochtig weer hoorde ik ze al geregeld. Ze geven er een prijs van € 250,- voor af. De reden dat het zo duur is in vergelijk met de kosten voor de onderdelen is omdat het hele subframe gedemonteerd moet worden en hij vervolgens weer uitgelijnt moet worden.

hier las ik dat het niet verstandig is hier al te lang mee te wachten:
http://autonieuws.autotrader.nl/vumdisp.php?id=1370&CAT=Onderstel

Erik_NL

Forumguru
... de rubbers van mijn stabilisatorstang aan vervanging toe zijn (92k op te teller). ... Ze geven er een prijs van € 250,- voor af. De reden dat het zo duur is in vergelijk met de kosten voor de onderdelen is omdat het hele subframe gedemonteerd moet worden en hij vervolgens weer uitgelijnd moet worden

Bij onze Fabia is bij 107.000 km de reactiestang links voor vervangen, de stabilisatorrubbers en het wiellager linksvoor (plus de thermostaat).
Montagestuk 2x à € 5,30
Koppelstang 1x à € 23,60
Wiellager € 123,78
Aan arbeidsloon was ik € 140 kwijt (Kortgerink- De Lichtmis), dus dat zal 2-2,5 uur werk zijn geweest.
alle bedragen excl. BTW

Misschien was het wiellager te voorkomen geweest als de vorige dealer tijdig de stabilisatorrubbers had vervangen, maar die heeft niets opgemerkt. Er bestaat groot kwaliteitsverschil tussen de dealers.

octofreak

Actief lid
Kunnen het niet de aandrijfashoezen zijn? Of roep ik nu iets :blush:
Heb ik zelf ook overlast van gehad qua geluid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan