Krakende handrem

Waalko Kramer

Forumguru
Is het normaal dat de handrem(kabel) kraakt bij het verlaten en instappen van de auto?

Gaat om een Fabia II Combi(DSG) van 2012.

Zie reactie met belangstelling tegemoet.

Joske

Forumguru
Heb het op mijn F1 ook. Maar ik vermoed dat ik eerder de ophanging achteraan hoor en aangezien deze geparkeerd staat op dat moment is de handrem ook opgetrokken.

Je zou dit kunnen testen door auto in versnelling te zetten en dan in te stappen. Dan sluit je de handrem uit ;)

Desperado

Forumguru
Ja, dat kan het ook nog zijn. Vooral in combi met de handrem omdat de achterwielen dan geblokkeerd zijn waardoor de ophanging zich anders zet als met niet geblokkeerde wielen. Dus in de versnelling zal dit geluid dan waarschijnlijk niet optreden.

Joske

Forumguru
Je zou bij wijze van test, de kabel wat losser kunnen zetten, maar dan ga je de handrem hoger moeten aantrekken om zelfde remkracht op de achterwielen te kunnen houden. Ik heb die op de Faab onlangs wat meer aangetrokken (ook al zijn het zelfzettende remschoenen in een trommelrem) en sindsdien kraakt ie waarschijnlijk ook wat meer, maar ik heb liever dat ik de handrem maar een beetje moet optrekken ;)

Bovenaan Onderaan