Krakende luidspreker sound systeem (koud weer invloed?)

Hallo iedereen, vanmorgen in de auto gestapt en hoorde een raar dof krakend geluid in luidsprekers in de linker voorportier. Hoewel het gistermorgen veel kouder was toen ik in de auto stapte -18 tegenover -5 heb ik het vermoede dat de temperatuur er iets mee te maken heeft...zou dit kunnen? Gisteren toen het dus veel kouder was, was er niks aan de hand! Het gaat volgens mij om de lage tonen of het middengebied, maar niet om de tweeters.

Thanks in advance!

Noord26

Forumguru
Wellicht vocht in de deuren en dus condens vorming rondom de speaker? Deze is wel afgescherm tegen water van bovenaf, maar condens komt vanuit alle kanten.

dewinter

Nieuw lid
Hallo Baartje, heb precies t zelfde; totaal geen bastonen meer sinds de vrieskou. superb van half jaar oud. voor t eerst is t flink koud en dan dit bij nota bene een skoda....
even afwachten als t weer warmer wordt,maar de aygo van vrouwlief heeft er geen last van...:shocked:

Noord26

Forumguru
Bass in een Aygo? Dan heb je de deurpanelen er nog nooit afgehaald. Er zitten kartonnen speakertjes in.. :grin:

dewinter

Nieuw lid
Die kartonnen dingetjes zijn dan ook al lang vervangen door `normale`speakers. Teleurstellender is dat ik t bij een Superb:722: ook lijk te moeten gaan doen.

Het is inderdaad te koud voor de luidsprekers 's morgens! Na een minuut klinkt het al beter, maar voordat het weer normaal is ben ik toch 10 minuten verder! Schan-da-lig!

EdK

Forumguru
Ach schandalig !!???
Ben jij met minus 10 graden meteen op temperatuur of duurt dit ook 10 minuten of misschien wel langer ?

Voor een auto van 36.000 euro is dit idd onacceptabel. Mijn vorige wagen (toyota corolla 2007) van 18.000 euro had dit probleem niet....

Bovenaan Onderaan