Krakende rubbers

Skombi

Actief lid
Laatst was ik bij dealer voor wat garantiepuntjes.
Onder andere de rubbers die kraken maar ... daar wilden ze niks aan doen want dat mocht niet van PON!?

Heeft iemand anders dit probleem ook?

Blacky

Forumguru
Yep zelfde probleem.Kunnen ze verhelpen maar het komt weer terug.Blijven klagen totdat PON er iets aan gaat doen.
407.gif

Skombi

Actief lid
Is toch te zot voor woorden dat de dealers er van PON niks aan mogen doen maar ook geen oplossing biedt of termijn waarin een oplossing te verwachten is.

LenK

Forumguru
Half jaartje geleden bij Nieuwkoop wilden ze er wel wat aan doen, maar de monteur hoorde het niet. Nou dan was is wel erg doof, want toen was het nog koud en dan kraakt ie op zijn hardst.
Dus als ik nu weer terugga dan willen er helemaal niks meer aan doen.
Dat gaat dan wel ten koste van de klanttevredenheid want het is een echt veel voorkomend kwaaltje. Maar zoiets willen ze dan weer graag productkenmerk noemen, dan hoeven ze er niks aan te doen denken ze...

Skombi

Actief lid
Nou dat vind ik een vreemde houding inderdaad van je dealer. Service is voor hun een onbekend fenomeen.
Bij mij zijn ze schappelijk. Als ik volgende week terugkom willen ze mijn rubbers wel invetten met een speciaal vet maar ze zeggen dat het wel weer terug gaat komen. Maarja dan ben ik er wel weer eventjes vanaf.
Hopelijk heeft PON dan een afdoende remedie gevonden.

JettaFreak

Actief lid
krakende rubbers heb ik inmiddels ook. Net als in mijn vorige auto uit de VW-stal (Polo). Die zijn destijds meerdere malen vervangen en ingesprayed met teflonspray, maar het enige dat hielp was lichtjes insmeren met talkpoeder. Zorgt ervoor dat de rubbers wat minder aan elkaar plakken en daardoor de kraak niet meer voorkomt. Sluiting blijft natuurlijk hetzelfde.

Groet,

JettaFreak (ik ga even wat talkpoeder kopen)

Mistraller

Senior Member
Ik heb het bij mijn astra ook jarenlang gehad, 3 of 4 keer laten nakijken, maar het bleef terugkomen...niet alleen skoda die hier dus last van heeft.

Helaas heb ik al ruim een jaar krakende rubbers? (denk ik, denkt de garage ook). Inmiddels gaat de auto nu voor de zesde keer terug hiervoor en ook voor gecupte banden door kromme remschijven. De rubbers zijn al meerdere keren ingevet, stabilisator stang is onder garantie vervangen (ja dat mocht zomaar van Pon) helaas nog niets heeft geholpen. Stoor me er niet aan maar het hoort nu eenmaal niet.

1.9TDI Octavia Elegance. 37000 km.

LenK

Forumguru
Re: Krakende rubbers em andere kraak

Nu het wat kouder is kraakt het weer wat harder wat betreft de achtervering. De posts hierboven geven me weinig hoop dat dat opgelost kan worden. Prat gaan op verbeterde achterwiel ophanging is prima, maar elk voordeel heb zun nadeel zo te zien...
Mijn krakende deurrubbers heb ik met Valma rubberspray behandeld. Die kraak is op dit moment verstomd. Voor hoe lang is afwachten.
Blijft nog de dashboardkraak. Is daar iets aan te doen met blijvend resultaat?

Mijn O1 was wat betreft de kraakkraak toch een stuk beter, oftewel daar had ik geen kraak, alleen een rammel in de klep van het dashboardkastje.
Vind mijn O2 nog steeds een groot tandje hoger dan mijn O1 maar de ongewenste bijgeluiden maken dat verschil toch wat minder.

Inmiddels draagarmen, lagers en rubbers vervangen. Hij rijdt weer als een nieuwe. De garage kreeg geen toestemming van Pon om dit te doen en heeft het op eigen kosten gedaan. Ik heb wel geleerd als je een auto van Pon rijdt dan is het altijd gezeur als het garantie is. Ze hebben zo hun eigen voorwaarden. Hoezo 2 jaar wettelijke garantie. Wel hulde aan de dealer (Hegeman Skoda) ook al heeft het even geduurd voor ze deze stap namen.

Bovenaan Onderaan