Krakende rubbers?

Remco28

Actief lid
Hallo Skoda liefhebbers
cool.gif
,hebben jullie hier soms ook last van?:
Als ik over een vrij slechte wegdek rij(bestrating)met korte maar wat diepere putjes en richeltjes enz.hoor ik zowel voor als achter heel even lichte kraak.
Als ik over een verkeersdrempel heen ga heb ik het niet,ook als ik op mijn auto duw ook niet.
Ik heb het dus alleen in kleine kuiltjes enz.
Zouden het de rubbers kunnen zijn?ik had een keer gehoord dat er andere rubbers waren?

Dutch

Actief lid
Welke rubbers bedoel je, die van de deuren, of van de schokbrekers? Beiden willen ze nog wel eens kraken.

Ik ben vandaag bij de dealer geweest om de deurrubbers te laten behandelen met een speciaal goedje (deurrubberglijmiddel). En verrek, het werkt! Geen gekraag meer.

Remco28

Actief lid
Nee,de rubbers van de schokbrekers bedoel ik.
Mijn dealer heeft verleden jaar mijn deuren ingevet,echt perfect spul.

Skombi

Actief lid
ja.. bekend alleen heb ik het ook bij drempels maar dat kan bij jou natuurlijk nog komen
wink.gif

Ik heb hier ook al eens een topic over geopend maar toen had niemand er hier last van leek het terwijl het een bekende kwaal is bij PON. De dealers mogen de rubbers niet vervangen ondanks dat PON beweert dat er niks mis mee is. Wel wachten ze op een oplossing vanuit Skoda ..hum.

Nu gaat mijn Octavia er over een dikke week heen en krijgt wel nieuwe rubbers. De garantie regelen ze wel zeggen ze.
Heel fijn alleen hoop ik dat het afdoende is en ze niet ook over een half jaar beginnen met kraken.

DJNeO

Actief lid
mijn schokbreker rubbers achter kraken ook... ga ik aankomende zaterdag toch even voor informeren... mag niet na 40 000 km (vanaf dat moment kwam het er...
frown.gif
)

Timothee

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: DJNeO</font><hr />

mijn schokbreker rubbers achter kraken ook... ga ik aankomende zaterdag toch even voor informeren... mag niet na 40 000 km (vanaf dat moment kwam het er...
frown.gif
)

[/ QUOTE ]

Ik heb net 19.000km op de teller staan en hoor nu het kouder wordt ook regelmatig gekraak als ik over een drempel rijd. Voor de rest hoor ik het gelukkig niet.
Echt storend vind ik het nog niet, al komt het op een ander misschien niet zo kwalitatief over.

Skombi

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Timothee</font><hr />

al komt het op een ander misschien niet zo kwalitatief over.

[/ QUOTE ]
Op jou wel dan?

tim

Lid
Mijn vorige auto - 307sw - had hier enorm veel last van; die leek bijna uit mekaar te vallen als je over een drempel reed. Inderdaad hoe kouder het was, hoe erger het gekraak. In mijn O2 nog geen last van gehad, maar zal binnenkort eens goed luisteren.

Skombi

Actief lid
Gisteren nieuwe rubbers gekregen wat betekent dat er 4 complete draagarmen vervangen zijn. De rubbers die er nu in zitten zijn toch wel verbeterde versies t.o.v. de oude ondanks eerdere berichten dat er nog steeds de oude, krakende rubbers inzitten.
Heerlijk .. wat een rust bij hobbels ed.

VEEJAY

Forumguru
Bij mij was het een paar maanden weg, maar is nu weer helemaal terug. Ik weet niet meer wat ze toen gedaan hadden.

Skombi

Actief lid
Ik hoop het ook maar het feit dat er andere rubbers inzitten dan bij aflevering geeft mij hoop.
Die rubbers zijn speciaal om het gekraak tegen te gaan ontwikkeld.

Dit blijkt dus een bekend probleem te zijn bij de octavia en ongetwijfeld andere VAG merken die dit onderstel hebben. Er is een modificatie voor waarbij bepaalde bussen moeten worden vervangen. In 1e instantie werden complete draagarmen geswitched, echter kwam de klacht na verloop van tijd weer terug. Het wachten schijnt nu te zijn op juiste gereedschap wat door PON momenteel gemaakt wordt en vervolgens verspreid wordt richting dealers. En ik praat alleen mijn dealer maar na...
Dus, oplossing is onderweg.

Mistraller

Senior Member
volgens mij hebben daar heel veel merken last van hoor, mijn opel astraatjes hadden het altijd behoorlijk, vooral in de winter, en invetten hielp altijd maar een klein beetje.

hiervoor een astra gehad, in zijn looptijd van 3 jaar 3 maal de stabilsatiestang rubbers vervangen en een keer de komplete stangen.
Woon in zwijndrecht, daar zijn zoveel drempels, het is nog erger dan de 7 heuvelen in nijmwegen....
Doordat er tegenwoordig zoveel drempels zijn tbv de fietsers en bromfietsers, hebben we hier meer last van dan ongeveer 4 jaar geleden.

Bovenaan Onderaan