Krakende tweeters

L-X

Lid
Ik heb een O2 van 2 weken oud, met speakers in de voor- en achterdeuren. Ik merk dat bij bepaalde nummers de tweeters gaan kraken/tikken, bijvoorbeeld bij de gitaarsolo's van "Brothers in arms". Daarvoor hoeft ie niet eens heel hard te staan, gewoon luistervolume. En volgens mij is het in ieder geval links en rechts voorin, weet niet of het voor en achter gebeurt.

Is dit een bekende eigenschap van de tweeters, of heb ik toevallig een paar slechtere exemplaren er in gekregen? :(

Heb ik in ieder geval geen last van. Het onderzoeken waard. Wat voor een radio heb je erin zitten en is het een originele CD?

L-X

Lid
Heb ik in ieder geval geen last van. Het onderzoeken waard. Wat voor een radio heb je erin zitten en is het een originele CD?
Het is een Stream met MP3, vanaf de fabriek. De luidsprekers achter zijn als accessoire later ingebouwd. Ondanks het wegwuiven van mijn zorgen door de verkoper vantevoren zijn trouwens de radiozenders stiekem toch niet echt subliem sterk qua ontvangst (af en toe even wegvallen etc) maar goed, ik luister toch meestal naar cd's.

Ik heb het nu opgemerkt met een MP3 cd (alles deze keer in 256kb kwaliteit, merk trouwens dat ik toch 320kb moet aanhouden voor minder hoorbare vervorming) maar in de opnames zelf zitten geen kraakjes. Ik zou verwachten dat origineel of MP3 qua invloed op het presteren van de luidsprekers geen verschil zou moeten maken?

Bovenaan Onderaan