Krakende voorwielophanging Yeti

Himalayabeest

Nieuw lid
Ik heb een Yeti 1.2, ongeveer een jaar oud en 35000 km mee gereden. Prima auto en ik ben er helemaal blij mee....echter sinds een paar maanden kraakt de voorwielophanging flink als ik over een verkeerdrempel rij en de auto diep in de vering gaat. Het lijkt ook steeds erger te worden. Dit past natuurlijk niet bij een auto met zo'n robuuste uitstraling. Zijn er meer mensen met dergelijke klachten en ook misschien oplossingen?
Ik heb binnenkort een afspraak met de dealer en zal e.e.a. daar zeker aankaarten.

Bedankt alvast voor eventuele reacties.

Erwin

Lid
Ik heb wel eens gehoord dat er een steentje tussen de veer en veerschotel zit, en dit een krakend lawaait geeft.Ik weet niet of dit ook bij een "moderne" auto

Fred

Nieuw lid
Kunnen misschien de stabilisatie stangen zijn? ( mogelijk droge rubbers of versleten). Probeer eerst eens met een beetje vet aan de rubbers te doen ???. Baat het niet schaad het niet.

vossig

Nieuw lid
Onze Yeti 1.4 is bijna 2 jaar oud en heeft 32.000 km. gereden. Soms kraakt de auto behoorlijk tijdens het rijden. Maar er zijn ook dagen dat er niets te horen is.
De dealer heeft er al naar gekeken, maar nog geen oplossing gevonden. Iemand nog een idee?

Bakkertje

Forumguru
Het kraken van je vering is een bekende VAG kwaal. Het komt vermoedelijk door je stabillisatorstang rubbers. Het kan overigens geen kwaad en een beetje dealer weet hier ook prima raad mee.

Himalayabeest

Nieuw lid
Het 'kraakprobleem' is opgelost nadat de de stabilisatorstangrubbers door de dealer onder garantie zijn vervangen; ondanks het koude weer geen is er nu geen kraakje meer te horen bij verkeerdrempels. Mijn Yeti 1.2 is nu 2 jaar oud en er staan inmiddels 80.000 km's op de teller.

Beetje later...
Met mijn 4x4 Yeti Elegance sept. 2009 hoorde ik ook gekraak.
Bleek de ophanging van de motor te zijn: in de bouten waarmee de motor vastgezet is zat speling. Bouten zijn vervangen onder coulance.:xyxthumbs:

Bovenaan Onderaan