krakende voorwielophanging

Atria

Actief lid
Hallo,

Sinds een paar weken kraakt de voorwielophanging
confused.gif
van mijn O2 2.0 FSI. Zijn er meer O2 rijders die dit hebben en wat kun je hier (zelf) aan doen? Een collega van me heeft een VW Touran 2.0 FSI en die maakt exact hetzelfde geluid.

Gr Hans

Is een bekend probleem en er zou inmiddels ook een oplossing voor moeten zijn. En dat is niet het vervangen van de draagarmen, want dan komt het probleem gewoon weer terug. Mijn auto kraakt ook nog steeds, modificatie moet nog wirden uitgevoerd. Het laatst wat ik van mijn dealer gehoord heb is dat men er een speciaal stuk gereedschap voor ontwikkeld heeft en dat 2.5 maand geleden onder de dealer gedistribueerd moest worden. Het probleem wordt veroorzaakt door een bepaald scharnier punt in de draagarmen.

Grt,

Atria

Actief lid
Das dan lekker
crazy.gif
, ik had gehoopt dat een druppeltje olie zou volstaan. Ik heb het met mijn Fabia ook gehad en daar zijn toen de rubbers van de veerpoten vervangen. 't kan geen kwaad maar klinkt erg goedkoop.

Gr Hans

Ik durf niet te zeggen of de oplossing nu al beschikbaar is, heb er zelf niet meer naar geïnformeerd. Mijn dealer zei dat ze het gereedschap om e.e.a. uit te voeren al wel hadden ontwikkeld, maar dat het nog in massa geproduceerd moest worden en verdeeld onder de dealers. Maar goed, dat was dus een maand of 2 a 3 geleden...

Skombi

Actief lid
Ik heb om deze reden 4 nieuwe draagarmen gekregen waarin een nieuw rubbersoort gebruikt zou zijn. Is nu een dikke maand geleden en heb nog geen kraakje gehoord.

Dolf

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Hans</font><hr />

Hallo,

Sinds een paar weken kraakt de voorwielophanging
confused.gif
van mijn O2 2.0 FSI. Zijn er meer O2 rijders die dit hebben en wat kun je hier (zelf) aan doen? Een collega van me heeft een VW Touran 2.0 FSI en die maakt exact hetzelfde geluid.

Gr Hans

[/ QUOTE ]

Heb dit nu sinds een week ook (auto is toch al =/- 14maanden oud) heb dit alleem de eerste twee drempels die ik overmoet en daarna is het gekraak weg

Draagarm rubbers vervangen. Is het probleem voor minstens 40dkm opgelost. bekend probleem bij skoda, het kan geen kwaad maar klinkt vreselijk goedkoop zon krakende wagen.

je schaamt je kapot met dat gekraak...

Skombi

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: VEEJAY</font><hr />

Omdat het een Skoda is wordt het mij vergeven door mijn passagiers.

[/ QUOTE ]
LOL

SkodaMan

Actief lid
Een paar maanden geleden begon het kraken. Dealer heeft het een paar weken geleden gesmeerd maar het begint al weer.

Bovenaan Onderaan