Krakkend geluid vanuit achterkant van de auto bij woonwijk hobbels/klinkers

SimplyClever

Nieuw lid
Krakkend geluid achterkant bij woonwijk hobbels, Skoda oct sedan/hatch sportbusiness aut. van juli 2022.

Sinds 2 maanden hier last van, afspraak gemaakt bij de dealer, ik kan daar eind augustus pas terecht.
Even op voorhand de vraag: Iemand daar ook al ervaring mee gehad? Voordat ik in een eeuwig zoektocht
beland met de dealer als die het niet kan vinden. :D

Vering of dempers lijken het naar mijn idee goed te doen, de auto deinst niet lang door en komt snel terug in
originele positie na hobbel.
Groet

Smeeuwis

Donateur
Klinkt als het alom bekende, al jaren oude VAG probleem van krakende draagarm rubbers. Meestal voor maar soms ook bij de achteras. Mijn achtereenvolgens Passat, Touran, Octavia 3 en nu tweede Octavia 3 FL hebben er allemaal last van (gehad), vooral bij koud en/of droog weer.

Zie diverse andere topics op dit forum, over ditzelfde onderwerp. Invetten van de rubbers is vaak een (tijdelijke) goede oplossing.

Herkenbaar, maar dan van mijn O3. Hier waren het de stabilisatorstangen. En dan daar de rubbers van. Maar die werden als geheel vervangen. Na een aantal jaar kraakten ze weer opnieuw :arghh:

SimplyClever

Nieuw lid
Beste alle, ik snap wat jullie bedoelen. Dit had mijn polo vroeger ook, maar wat jullie schetsen is wanneer je een drempel neemt waarbij de veren en dempers actief worden gebruikt. Het probleem wat ik nu heb is: als ik met 20 over klinkers of andere betegelde bestrating rij, ik een trillend geluid hoor. Bij de dealer niks gevonden en alles ingevet, maar het blijft voorkomen. Alle spullen eruit gehaald inclusief hoedenplank. Achterste bank plat gelegd. Echt ontzettend irritant.

Vrijwel zeker dat het je achterklep is, ik heb ook honderd keer bij de dealer moeten zeuren voordat er iemand wilde meerijden om te luisteren. Is een bestaande fix voor, er zijn nieuwe demper blokjes achtige dingen voor beschikbaar.

Bovenaan Onderaan