Krakkende/schurende rubbers

Status
Niet open voor verdere reacties.

NielsW

Lid
Daar ben ik weer :)

Heb (weer) een probleem, de auto heeft sinds een maand of 2 last van een krakend/schurend geluid van de rubbers onder de auto. Het klinkt echt alsof 2 rubbere oppervlakten langs mekaar schuren en het klint afgrijselijk hard.
Dit geluid hoor je het meeste bij optrekken en afremmen maar ook wanneer je de hoek om gaat of een drempel neemt.

Nu heeft een onafhankelijke garage nog niet zo lnag geleden iets van siliconenlijm er opgespoten en toen was het een tijd weg.
Nu is het dus weer terug en ik vroeg me af wat het kost om dit te vervangen.

*zucht* wordt een beetje moe van al die rammels en gekraak.

Red Devil

Actief lid
volgens mij is het wel een bekend probleem dat de veren een wat krakend geluid kunnen maken, dat doet die van mij ook.. maar als dit 'alles' is, vind ik het bij prima.. ga daar dan niet een nieuw setje veren voor onder zetten..

NielsW

Lid
Het schijnen niet de veringen te zijn maar het is echt iets rubbers/kunststof wat het probleem veroorzaakt.

Fabia

† In Memoriam
Kan ook zijn dat de hulpstangen van de stabilisator speling vertonen. Die zijn bij mijn eerste Fabia toendertijd vervangen, het leek wel of er iets los hing onder de auto. Misschien kan de garage daar ff naar kijken. Of misschien dat de rubbers vervangen moeten worden omdat íe teveel speling vertonen.

Red Devil

Actief lid
zoiets heb ik idd ook trouwens:crazy:
mijn vaste monteur vertelde dat het bij mij de draagarmrubbers waren die versleten zijn.. waardoor er een hoop gebonk klinkt op een klinkerweg bijvoorbeeld

Fabia

† In Memoriam
Ik dat mijn uitlaat eronder uit lag, zoveel herrie maakte dat. Je voelt heel duidelijk iets klapperen onder de voorkant.

Gieliovd

Forumguru
Het kunnen goed je draagarmrubbers zijn. Daar is er bij mij ook een van vervangen recentelijk. Ik heb er echter nooit wat van gemerkt.

Vraag je garage even waar hij die siliconen heeft ingespoten. Weet je meteen wat het is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan