kras in behuizing buitenspiegel

amukar

Lid
Beste Skodarijders, een technisch vraagje: door een onzachte streling van de ticketautomaat in een parkeergarage, zit er een diepe kras in mijn buitenspiegel. Nu heb ik een blikje polyester putty met hardener gekocht en lak in de kleur van de auto.
Nu de vraag: kun je verf mengen met de hars? Het lijkt me dan makkelijker om alles weer glad te schuren, zonder dat je witte hars ziet, die je dan weer moet overschilderen. Iemand die hier meer over weet? /( /-/

Ronnie

Forumguru
Nee dit kun je niet mengen, men doet dit wel met inkleuren in een mal
Er zit niets anders op dan de kras op te schuren met een korrel 120-180, dan de plamuur erop, uit laten harden(plm 10 min, niet te veel verharder erbij doen!!!)vlak schuren met een schuimklosje met schuurpapier om de ronding er weer mooi in te krijgen, nat naschuren met een 400 wetpaper en daarna spuiten. Ik kan je wel alvast mededelen dat het resultaat met de knikkerbus tegen zal vallen....
Misschien toch even naar de spuiter brengen of zelf met een klein spuitje doen.
Verf, verharder/verdunner en blanke lak kosten de hele wereld niet. Misschien heeft de dealer nog wat staan.....

amukar

Lid
Nog een (dom?) vraagje: wat bedoel je ongeveer met een 'klein spuitje'? Kan je dat nog verder beschrijven? Alvast dank.

Ronnie

Forumguru
Ik ben ook een fervent modelvlieger en spuit ook altijd mijn modellen in de 2 Komponenten lak, voor normaal gebruik (bumpers bijspuiten/spatbordje opfrissen enz.) neem ik een normale spuit met een opening van 1,2 mm en een spuitdruk van 3-4 bar, voor het fijnere werk (vliegtuigen enz, dus ook spiegelkappen) heb ik een z.g. babyspuitje, inhoud 100 cc, opening 0,8 mm, spuitdruk 2-3 bar. Werkt geweldig op kleine oppervlaktes!

Rene de Wit

Actief lid
Misschien ligt het aan mij maar stel dat je het wel kon mengen dan ben je er toch nog niet? Om het weer netjes strak en glad te krijgen moet je vullen en schuren. Bij het schuren pak je dan toch ook weer delen van de kap mee die je dan licht krast?

amukar

Lid
Neen, het ligt niet aan jou. Je hebt helemaal gelijk. Het zou niet werken. Het was de bedoeling om de kras op te vullen met (gekleurde) putty, die dan voor het uitharden gelijk afgestreken zou worden. Dus zonder de hele plek op te schuren. Beetje oplappen dus ;)
De prijs van ongeveer 50 à 55 euro is trouwens precies wat de dealer zei. Ik vind het te veel geld voor cosmetische schade aan de buitenspiegel.

Rene de Wit

Actief lid
Amukar ik snap je redenatie gezien het een cosmetische schade betreft, maar bedenk wel dat je dit waarschijnlijk bij inruil wel weer terug verdient.

Hetzer

Forumguru
ik vind persoonlijk 55 euro wel meevallen, voor het spuiten van een spiegelkap,en ik deel de mening dat je het bij inruil wel weer terug verdient

corsaar

Senior Member
Bij inruil terugverdienen is niet zeker. Tegen die tijd zitten er hier en daar
nog wel meer krassen en deukjes. Zoals die na het parkeren. Van die leuke mensen die hun deur openknallen.
En bij inruil word de eventuele schade van de inruilprijs afgetrokken.
Ik heb het meegemaakt dat de dealer zij ik geef 10000 euro maar
er gaat 500 af voor een deukje links 200 voor een krasje rechts enzv.
Er blijft 8000 over. Misschien kunnen jullie je voorstellen dat ik daar snel
vertrokken ben en nooit meer kom.

Bovenaan Onderaan