Krasje

van_der_P

Senior Member
Sedert een paar jaar heb ik een krasje op de achterbumper van mijn Roomster. Er is eens een Solex vervoert en daar heb ik dat aan te danken.
Dit krasje heb ik al verschillende malen proberen te repareren met een lakstift en een fijne penseel. Dan laat ik dat een paar dagen drogen, en dan met een doek om een blokje een beetje commandant erop, het gelijk poetsen. Als ik dan klaar bent zit er geen lak meer in het krasje. Ik heb het idee dat het krasje niet diep genoeg is, maar ook weer niet ondiep genoeg om het weg te poetsen.
Op welke manier moet je nou zoiets aanpakken ?
 

Ronnie

Forumguru
Dit komt waarschijnlijk omdat de laklaag niet "geseald" wordt met een blanke 2k lak, een lakstiftje is alleen voor de kleurreparatie.
Ik vrees dat het toch een spotrepair wordt; De kras even met 400 waterproof een beetje uitschuren, de kleurlak aanbrengen met een mooi klein verfspuitje, en dan de blanke 2k lak eroverheen spuiten. Na een uurtje of 2 kun je dan de zaak vlakschuren en polijsten.
Misschien heeft de dealer een beetje kleurlak staan, 30% verdunnen met thinner om te spuiten. Liever 2 of 3 keer dun spuiten dan 1 keer (te) dik.... Blanke lak aanmaken met verharder/verdunner en dan een uurtje of 2 laten uitreageren.
 

van_der_P

Senior Member
Bedankt voor je reactie
Op deze manier is het toch een hele operatie. En hoe het resultaat wordt weet ik niet, misschien wel slechter als het nu is. Dan laat ik het maar.
Of is er eenvoudiger manier ?
De auto wordt ingeruild en ik wil daar geen problemen mee krijgen(achteraf), vandaar deze vraag. Ik weet niet of de verkoper het gezien heeft. Op de koopovereenkomst staat, inruil voertuig zonder schade of ruitbreuk. Is een licht krasje schade ?
 

LenK

Forumguru
Ik zou me niet dik maken.
Gebruikssporen zijn er op een inruiler altijd. Een krasje meer, daar zal niemand van opkijken als het al opgemerkt wordt.
 

EdK

Forumguru
Ik zou dat krasje niet zien als schade maar eerder zoals lenk al zegt gebruikerssporen.
En als de dealer er bij inleveren over begint, dan kun je altijd nog zeggen dat het er al zat tijdens de prijsstelling van de wagen
 

LenK

Forumguru
Dan is er helemaal geen reden je daar druk over te maken.
Je hoeft je auto niet uitgeleefd in te leveren, maar hem van te voren in de was zetten, uitzuigen en voltanken is ook weer een beetje te "dealervriendelijk" :D:D
 
Bovenaan Onderaan