Krasjes verwijderen?

Freakin

Actief lid
Hoe houden jullie de auto netjes van buiten (lak)?
Ik parkeer hem altijd op een mooi plekje zodat de kans op schade minder groot is, maar in de loop der tijd zijn er her en der toch 'gebruikerskrasjes' op de deuren rond de handvaten gekomen.

Hoe fixen jullie dat? Is er een goed middeltje voor? Of laten jullie het proffesioneel repareren?

Thanks!!

Mark

Banned
Ik gebruik polish AutoGlim, aangekocht via een garage. Kom je een heel eind mee om krasjes te verwijderen.

van_der_P

Senior Member
Ligt er helemaal aan hoe diep die krasjes zijn. Anders zou je ze met een polish kunnen weg poetsten.
Vraag het eens aan forumlid @Steve van, driven2Shine.
Sinds kort poets ik mijn Fabia ook met spullen van Steve. Als je het goed doet ziet je auto na zo'n poetsbeurt beter uit dan toen die uit de showroom kwam gereden.
Naast de Fabia hebben we nog een Civic deze auto wordt in oktober 20 jaar. Die heb ik met de spullen van Steve behandeld, je ziet enkel aan het kenteken dat het een oude auto is.
Het is wel een intensief werkje.

Succes

Freakin

Actief lid
Ja, ik zoek gewoon een middeltje om lichte krasjes met de hand weg te poetsen. Het hoeft allemaal niet zo proffesioneel :)

Tube, of klein flesje is voldoende!

Kras op zwarte kunststofbumper

Tja, de caravan aan de trekhaak koppelen het ging even mis, nu een kras van 1cm bij 3cm , hoe is dit te repareren?

Jan, Yeti 1.8

Freakin

Actief lid
Ik heb Scratch X van Meguiars gekocht en even uitgeprobeert. De krasjes zijn niet of nauwelijks verdwenen. En ja, ik geef toe dat ik maar 5 min per krasje bezig ben geweest.

Iemand tips om de krasjes goed aan te pakken?

ik heb dit ook ooit gehad. ben toen naar schadehersteller gereden, en daar hebben ze (kosteloos) ff iemand met een polijstborstel de krasjes weg laten werken. Wel daarna GOED in de wax zetten. er was helemaal NIETS meer van te zien.
Ik had het eerst zelf geprobeerd, (commadant 4) maar dat was geen succes.

bzguy

Nieuw lid
Commandant ofzo heet het spul dat wij gebruiken, te koop bij de automaterialen zaak werkt prima!
Commandant ofzo heet het spul dat wij gebruiken, te koop bij de automaterialen zaak werkt prima!

Commandant is ideaal om je lak gigantisch snel naar de verdoemenis te helpen !

Commandant is een polijstmiddel, is GEEN wax !

Ik onderhoud mijn wagens door ze 2 x per jaar een grondige detail-beurt te geven : dat is inclusief foamen, wassen, Iron-x-en, kleinen, polijsten, lak voeden, sealant, wax etc .

Klus die -afhankelijk van de wagen - 2 tot 5 dagen in beslag neemt, als je het grondig doet :)

Op die manier heeft vuil geen kans om zich op de wagen te hechten, en ondehrouden is dan een fluitje van een cent.

Belangrijk is vooral de juiste manier van wassen : GEEN carwash, GEEN borstels, steeds 2 emmers etc ...

Wil gerust eens wat 'voor-na' foto's posten van vb een Audi A5 die ik recentelijk heb gedaan ;)

@bzguy: je mag die anders even doorsturen via PM hoor! Ik wil m'n nieuwe auto best ook wel goed onderhouden maar heb geen zin om er uuuren aan te spenderen. Hij moet er niet altijd nieuw uitzien, maar moet toch wel z'n jaren meekunnen zonder dat hij er uitziet als een stuk schroot.

Bovenaan Onderaan