krasjes wegwerken ?

Weet iemand hoe je kleine krasjes in de metallic lak kan wegwerken, in mijn geval de kleur Black Magic ? Kan dat gewoon met de eerste de beste Halfords-lak, of krijg je dan kleurverschillen (vlekken) ?

Ik heb aan m'n dealer bij de aankoop een lakstiftje gevraagd. Eentje van Skoda zelf, met exact dezelfde kleur.
Je kan altijd eens gaan vragen eh!
Zoveel zal dat wel ni kosten, want ik heb het er gratis bijgekregen!

Joeri

Actief lid
Ja een 7 of 8 euro dacht ik. Eentje met de kleur, en ééntje met de vernis (in één pakket dus).

2700 km gereden met de Fabia in één week tijd RsLine? /forum/images/graemlins/grin.gif hij bevalt wel errug goed hé!

Ontopic: kleine krasjes zou ik niet wegdoen met de lakstift, maar probeer eerst met simmoniseerproduct of commandant. Die lakstift is eigenlijk alleen goed voor diepe steenslag of diepe krassen, maar de kleine gebruikerskrasjes zoals dat zo mooi heet, doe je best met zo'n product weg. Hangt er allemaal van af wat de oorzaak is.

vw125

Forumguru
Voor krassen,schrammen en strepen weg te werken gebruik ik Scratch away van MOTIP( is geschikt voor alle autokleuren).
Daarna gebruik ik de Turtle Wax Color Magic in zwarte kleur om het beschadigde stuk nog eens te simoniseren.
Als het daarmee ni lukt mss zoals hierboven vernoemd een lakstiftje kopen bij de dealer.

Grtz vw125

Sorry voor ff offtopic te gaan...

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />

2700 km gereden met de Fabia in één week tijd RsLine? /forum/images/graemlins/grin.gif hij bevalt wel errug goed hé!

[/ QUOTE ]

Nee, heb sinds vorige week nog 'maar' 600km gereden. Heb hem als directiewagen gekocht! 2700km was ermee gereden door de garage! /forum/images/graemlins/smile.gif

Matra_Murena

Actief lid
Ik zou er anders eens mee langs de CARe rijden... Je ziet ze het bij "de grote beurt" ook wel eens doen, even de airbrush eroverheen, poetsen en je ziet er niets meer van.

Volgens mij krijg je ook van die kleine krasjes als je met slechte bostels wast, of verkeerd materiaal poetsdoek. Dat zie je volgens mij het snelst op zwarte lak. Krij je dat dan ook weg met zo'n 'scratch away'?

Ik heb aan m'n dealer bij de aankoop een lakstiftje gevraagd. Eentje van Skoda zelf, met exact dezelfde kleur.

[/ QUOTE ]
Mijn dealer zei dat ze zoiets niet hebben en adviseerde mij langs een schadebedrijf te gaan, maar dat vind ik nou ook weer overdreven voor een paar (nagel-)krasjes.
Overigens wel vreemd, dat de ene dealer (gratis) een lakstift meegeeft en de andere dealer van niets weet.....

[/ QUOTE ]
Mijn dealer zei dat ze zoiets niet hebben en adviseerde mij langs een schadebedrijf te gaan, maar dat vind ik nou ook weer overdreven voor een paar (nagel-)krasjes.
Overigens wel vreemd, dat de ene dealer (gratis) een lakstift meegeeft en de andere dealer van niets weet.....

[/ QUOTE ]

mss een verschil tussen België - Nederland?

Joeri

Actief lid
In Nederland moeten ze nochtans genoeg betalen voor de "afleveringskosten" /forum/images/graemlins/smile.gif daar mag een lakstift dan wel bijzitten.
Dat kan je je hier in België niet voorstellen: bijbetalen om je auto te poetsen, iets brandstof, wettelijke kit en eventueel een mattenset.

rickske

Actief lid

Dat kan je je hier in België niet voorstellen: bijbetalen om je auto te poetsen, iets brandstof, wettelijke kit en eventueel een mattenset.

[/ QUOTE ]

Die extra's heb ik er inderdaad allemaal bijgekregen van de dealer. /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/wink.gif

Bovenaan Onderaan