Krassen op bumper

Race Eend

Forumguru
Ik ben bang dat die door de lak heen zitten, in dat geval valt daar weinig aan te poetsen (tenzij het witte lak van de andere auto is natuurlijk).

Als je een DAP (of andere poetsmachine hebt), kun je het soms wat beter krijgen. Zoals hier in de bijlage.
IMG_1048.JPG
IMG_1062.JPG

Cordoba

Forumguru
Met polijsten krijg je het zeker veel minder zichtbaar, mogelijk zelfs helemaal weg. (ruw oppervlak is ook per definitie wit, zelfs bij zwart materiaal)

Overigens moet je wel echt polijstmiddel gebruiken, en geen cleaner. Veel producenten van 'poetsmiddelen' verkopen hun lakcleaner als fijn polijstmiddel. Zoek even op detailen of polijsten voor meer info, ik heb ff geen tijd voor uitgebreid verhaal.

peperskoda

Forumguru
Het beste kun je eerst even voelen hoe diep de krassen zijn. Kun je ze goed voelen met je nagel dan krijg je ze zeker niet helemaal weg. Polijsten met een goede compound, ik heb goede ervaringen met Monello, maken het geheel wel minder. Ik zou zeker een poging wagen.
Eventueel kun je ook proberen ze voorzichtig te vullen met een lakstift, goed uit laten harden, voorzichtig de overtollige lak verwijderen en daarna het hele proces van polijsten en waxen. Met een beetje lef en een hoop geduld kom je al heel ver. Op internet kun je veel voorbeelden vinden waar je een hoop van kunt leren.

Bovenaan Onderaan