Krassen op ramen

DoubleYouK

Nieuw lid
Ik hebeen O2 combi metgetint glas achterin. Nu is er met het krabben van het voorruit diverse bartsjes/krasjes op het voorruit, als ook een aantal krassen op ze zijruiten.
Dit alles met dezelfde krabber waarmee ik al 5 jaar mijn andere skoda gedaan heb en ook iedere dag mijn prive auto doe.
is er iemand die dit ook heeft, het lijkt wel of het glas erg zacht is??
Maar wat fijner is heeft iemand een oplossing voor dit probleem.
hij is namelijk net een half jaar oud.....
 

Canon-Eye

Forumguru
Vroegâh... was er zoiets als "Glaspol" in de handel, een heel fijne polijstpasta speciaal voor glas.
Dit: Kras reparatie systemen - GlassPolish.nl is misschien net zoiets?

Tip: probeer het eerst op een zijruit en bekijk vervolgens wat het resultaat is als je in 't donker daar doorheen tegen een stel dimlichten inkijkt, vóórdat je het op de voorruit loslaat...
 

turboturbo

Forumguru
Hm. mosterd na de maaltijd, maar ik heb onlangs een nieuwe voorruit gekregen (ivm barst, nog zonder sterretje, aanleiding mij dus niet bekend) en ik krab sindsdien de voorruit ook niet meer. Hij is nl. zo mooi helder en krasvrij, dat was mijn vorige ruit echt niet.

Ik gebruik nu zo'n alumium raamkleedje, werkt perfect. Het nadeel is dat je het ding erop hannest 's avonds terwijl de volgende ochtend geen ijs op de ramen zit: hiermee bedoel ik: op de ruiten van andere auto's, m.a.w. het was niet nodig geweest :) Maar die paar keren dat het raak is, ben je 's ochtends en sneller klaar om weg te rijden, en je houd je ruit krasvrij.

Ik denk dat het niet anders kan dat je krassen maakt met krabben. Je ragt toch met een hard stuk materiaal en allerlei vuil en zand erbij over een glad oppervlak.
De ruiten van mijn huis zijn overigens ook bekrast, als je tegen de zon in kijkt. Allemaal kleine krasjes, gewoon verweerd en/of slijtage van het ramen zemen, etc.
 

Antera

Donateur
ramen kunnen gepolijst worden en zo de krassen verwijderen/verminderen. Voorruit kan dat niet omdat daar een speciaal beschermlaag overheen zit
 

darkprojectx

Forumguru
Maar voor de voorruit hebben we uiteraard een glas verzekering en tja.. een kakel vers sterretje kan natuurlijk met dit weer zo een barst worden :regels:
 

Sparkie

Forumguru
Kassa heeft ook al eens aandacht besteed aan het repareren van sterretjes. Daaruit bijkt dat over het algemeen de enige die daar beter van wordt de reparateur is.
Fragment staat hier.

Maar om ontopic te blijven; ik heb hetzelfde met mijn huidige auto. Ook hier vele krasjes door het krabben met een metalen ijskrabbertje. Zeer irritant als de zon op de voorruit schijnt.
Voor mij op de nieuwe toet geen krabbers meer op de voorruit. Het aluminium dekentje doet al geruime tijd goede dienst.
 

Pendragon

Forumguru
Voorkomen van krassen is eigenlijk niet te doen. Als ik bij mijn zijruiten kijk dan zitten er ook een hoop krassen op, alleen al van het open/dichtdoen van de ramen. Er komt een beetje zand tussen en je hebt in no time krassen. Ik vind het ook jammer want ben heel zuinig op m'n auto, maar je kunt helaas niet alles voorkomen.
 

turboturbo

Forumguru
Kassa....
Fragment staat hier.
Hm. Beetje flauw onderzoek ook weer van Kassa. 1 auto, en dus niet eens: een sterretje! Maar een putje.
Dat een barst of scheur niet gevaarlijk is, weet ik ook wel (autoruit bestaat uit 2 op elkaar geplakte ruiten, dus als er een stuk is, hoeft de voorruit nog niet stuk te zijn) maar je wilt toch geen scheur in je ruit? Zo verkoop en koop ik geen auto, hoor.
80 euro voor sterretje repareren is peanuts vergeleken met een nieuwe ruit dat al gauw honderden euro's moet kosten. Voor verzekeraars is sterretjes repareren dus uiteindelijk ook goedkoper, en dus ook voor de consument (ik betaal nog geen 3 euro voor glasverzekering bovenop de WA geloof ik)
 

Ron_2

Senior Member
Kassa heeft ook al eens aandacht besteed aan het repareren van sterretjes. Daaruit bijkt dat over het algemeen de enige die daar beter van wordt de reparateur is.

En gezien de frequentie waarmee de spotjes van CarKots ons door de str.t geduwd worden wordt er zeer goed in verdiend.
Onlangs had ik inderdaad een sterretje, omdat het toch verzekeringswerk is ( en daar speculeren ze natuurlijk op ) heb ik het toch maar laten repareren, maar ben wel 10 kilometer omgereden om het juist NIET bij CG te laten repareren. Alleen al door die spotjes heb ik een pesthekel aan dit bedrijf gekregen.

Maar de ergernis terzijde, ik heb genoeg ruiten gezien die met een heel klein tikje op het sterretje al verder scheurden. Het verschil zal hem ook zitten in het feit of er alleen maar een chipje glas weg is of dat er beginnende scheurtjes rond de beschadiging zitten.
Die test van Kassa vond ik wel erg beperkt.
 

Blackokkie2

Forumguru
Carglass mag niet meer aan mijn auto komen sinds ze daar een keer mijn ruit hebben vervangen en de rand boven de ruit bijna kaalgeschraapt hebben.
 

VWim

Forumguru
Even in het midden gelaten of er een technische noodzaak is om te herstellen laat ik het meestal wel doen. Een ster, zeker wanneer die in het gezichtsveld zit is buitengewoon vervelend. Na herstel wordt deze simpelweg minder zichtbaar en dat is toch wel erg prettig.
 

Antera

Donateur
Ja je voorruit heeft een speciale coating en een beschermlaag waardoor dat niet zou mogen. Dit verzwakt de ruit waardoor die problemen kan veroorzaken. Dat is wat wij ooit eens is verteld toen ik de krassen uit me ruit wilde halen na een harde aanvaring met een ijskrabber
 

De Stip

Forumguru
Ik heb nog een rechter zijraam liggen. Eentje voor de voorportier. Hij is nieuw en wellicht heb je er iets aan?
 

Brightstar1981

Forumguru
ik heb hier eigenlijk ook wel interesse in, voor de Fabia, want die ziet er niet uit. Iemand ervaring met deze spullen?

http://www.glasspolish.nl/product_info.php/info/1003/GlassPolish-Glas-DHZ-Repair-Kit-3-inch/

@Antera : jij zei 2 jaar geleden (:D ) iets over het feit dat het niet op een voorruit mag, is dat correct?

Vandaag zag ik omdat mijn superb in de zon stond veel krassen om mijn ramen.
Mijn auto moest daarnet toevallig binnen bij mijn dealer om de vooruit te vervangen wegen een steen erin.
Ik vertelde dit en die zei idd dat dit door een ijskrabber te gebruiken is.
Kan ik die krassen alsnog verwijderen ?:dankje:
Is dit al bij anderen gelukt met 1 of ander product ?
 
Bovenaan Onderaan