krassen op voorruit

Remco28

Actief lid
Het viel mij op dat ik allerlei kleine lichte krasjes op mijn voorruit heb. /forum/images/graemlins/crazy.gif
Ik zou eens willen weten of jullie dit ook hebben.
Kun je je voorruit eigenlijk laten polijsten,en zo ja waar kun je dat doen?
/forum/images/graemlins/confused.gif

KMA

Lid
Ik heb nog geen krasjes gezien maar heb hem ook nog maar een maand. Ook niet gezien op mijn vorige auto's. Lijkt me dat ze er alleen op kunnen komen doordat de wisser of met wassen viezigheid (zandkorreltjes) worden meegewreven.

Karstieman

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Lijkt me dat ze er alleen op kunnen komen doordat de wisser of met wassen viezigheid (zandkorreltjes) worden meegewreven.

[/ QUOTE ]

Dat lijkt me ook.
Meer dan je wisserbladen + ruiten schoonhouden kan je niet doen.

sunnyboy

Senior Member
Krassen zie je vaak in de baan die het ruitewisserrubber maakt op je ruit. Is weinig aan te doen.
Irritant zijn ook de duizenden kleine pitjes die veroorzaakt worden door je voorliggers op de weg.
Vooral op plekken waar bouwverkeer rijdt met vaak niet afgedekte ladingen zand.(= strafbaar vlgs gebruikerseisen WvW) Zie je hele wolken zand ervan af waaien. Zal je net erachter rijden, wordt je ruit echt gezandstraald.

Je kan bij carglass vragen of ze het eruit kunnen polysten, mits de krassen niet te diep zijn. (dit i.v.m. de bolling van je ruit)

CoSko

Nieuw lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
.... Zal je net erachter rijden, wordt je ruit echt gezandstraald.

[/ QUOTE ]

Kun je je voorstellen hoe het motorrijders soms vergaat...?

TurboBooster

Forumguru
Van mijn Octavia is de voorruit al eens een maal gepolijst door GLASGARAGE. Deze behandeling haalt inderdaad veel hele lichte krasjes weg doch brengt aan de bijde zijkanten, daar waar de polijstmachine weer van richting veranderd helaas ook weer nieuwe krasjes aan in de vorm van de ronddraaiende polijstpad.
3 weken later kreeg ik een steentje tegen de ruit en daarna is mijn voorruit alsnog vervangen.
Indien men volledig casco (alrisk) verzekerd is zijn er diverse bedrijven die de voorruit kosteloos vervangen.
Die bedrijven nemen ook het eigen risico voor hun rekening.
Ik was dus ook heel gelukkig met mijn nieuwe voorruit zonder ook maar 1 krasje. /forum/images/graemlins/laugh.gif

Succes, T.B. /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

TuboBooster,

Bedankt, heeft dus geen zin ik heb hier wel op de AutoRai naar gevraagd maar was niet zo.
Folder is nu voor opa.

ougie

Forumguru
Waar je ook voor moet oppassen is de binnenzijde van de voorruit. De ruit is gelaagd en de binnen laag is erg zacht. Van de auto die ik hiervoor had wilde ik de voorruit met een doekje schoon vegen. Kwam ik met het pennetje van mijn horloge iets tegen de ruit. Gevolg een vervelende kras, precies in mijn gezichtsveld. Kon dus niet gepolijst worden. De binnenzijde dus altijd oppassen met scherpe voorwerpen.

Bovenaan Onderaan