Krassen :-(

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dominica

Nieuw lid
Met een nieuwe spons zorgvuldig mijn Fabia Combi gewassen. Heeft er blijkbaar een heel fijn steentje in gezeten. Op een deur en de motorkap heb ik nu een paar lichte krasjes staan. Onvergeeflijk, en ik zit me nog te beheersen maar ben verre van blij.

Kan ik dit met een andere manier van poetsen nog wegkrijgen? Iemand suggesties?

Heb goede ervaring met Sonax Polish en Wax. Op een zachte doek en zonder hard drukken in cirkels over de krassen wrijven, wachten tot het wit is opgedroogd en dan met een droge zachte doek zonder kracht uitpoetsen. Misschien enige keren herhalen totdat de krasjes weg zijn. Nooit hard drukken, het poetsmiddel het werk laten doen.

DonB

Lid
Ik heb ook ervaring met krasjes wegwerken, een zeeeer goed middel is COMMANDANT. Je krijgt hier alle krasjes mee weg (ook van sleutel bij deurklinken etc), maar is wel agressief, t schuurt de laag als het ware een stukje weg. Je kunt dit ongeveer 100x op hetzelfde plekje doen dan verdwijnt de lak, dus je kunt nog 99 keer met een krassende spons eroverheen daarna haha ;). Het is echt een goed middel, speciaal voor dit soort situaties. Je gebruikt Commandant op dezelfde methode als SkodaRJ net zegt.

ad5000

Actief lid
Wees met Commandant een beetje voorzichtig, je hebt het (als ik het goed heb) in verschillende sterktes of voor verschillende laksoorten.
Er zijn ook andere polijstmiddelen op de markt. Ze werken allen volgens het pricipe dat de lak een beetje wordt opgeweekt en zodoende de krasje vult.

Gebruik het alijd op een groot stuk zoals het gehele voorspatbord en niet plaatselijk omdat dit tot lichte plekken kan leiden als de auto al wat ouder is.

zombie

Lid
hé,

inderdaad Commandant nr 4 (groen pot) is een zeer goed product.
Verleden week nog een serieus schaafspoor op mij velgen mee behandeld
en zo goed als verdwenen. Ik heb ooit eens horen vertellen dat eigenlijk
de lak oplost en opnieuw wordt uit elkaar gewreven met dit product.

Hetzer

Forumguru
hé,

inderdaad Commandant nr 4 (groen pot) is een zeer goed product.
Verleden week nog een serieus schaafspoor op mij velgen mee behandeld
en zo goed als verdwenen. Ik heb ooit eens horen vertellen dat eigenlijk
de lak oplost en opnieuw wordt uit elkaar gewreven met dit product.

Ook ik gebruik Commandant nr4 , en ook ik heb hier al een aantal grote krassen mee weg gekregen!!!!!!!!!

Octaviarijder

Actief lid
Commandant is gewoon een polijstmiddel en slijpt dus inderdaad een flinterdun laagje lak weg. Daarna wel even de behandelde delen opnieuw in de was zetten, want ook de oude was is weggepolijst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan