J
Johan Falize
Hallo forum lui,
Ik heb er voor de duidelijkheid maar foto's op gezet.
Ik heb via het programma "ElsaWin" een gedetailleerde tekening, hoe de buitenklink van de achterdeur uitgebouwd moet worden (zie tekening).
Diezelfde tekening kom ik elders op het forum ook tegen...
Onderstaande foto is de deurklink van de rechter achterdeur.
Volgens de formele technische omschrijving:
1. Klink helemaal naar buiten trekken;
2. Afdekkap 1 wegnemen;
Mijn vraag:: Welke afdekkap?
3. Bout in de aangegeven richting draaien;
Mijn vraag: Welke bout?
Volgens mijn (bescheiden) inschatting, moet de zwarte rubber eruit genomen worden.
Als je goed in de gleuf van de handgreep kijkt, dan zie je het zwarte palletje zitten wat aan het kabeltje zit, waarmee het slot via de handgreep ontgrendeld wordt.
Maar het probleem (mijn probleem) is: dat ik deze rubber er met geen mogelijkheid uit kan krijgen.
Dus, als deze rubber eruit is, dan kan je het palletje er gemakkelijk uitwippen.
En als het nieuwe slot erin zit, is er ruimte genoeg om datzelfde palletje er weer netjes is te haken.
Dit is de rubber die in de opening van de deur zit.
Deze heb ik vanzelfsprekend inmiddels bij de dealer besteld.
Ik vraag mij eigenlijk af, hoe het mogelijk is dat de technische informatie, volgens merk/type/bouwjaar niet juist is.
Volgende vraag: Wat doe ik verkeerd?
Laatste vraag: Hoe moet je deze rubber er dan wel uithalen?
Ik heb het al geprobeerd met een gebogen bekkentang, die zelfs nog ruim 'n halve centimeter in de uitsparingen gaat, waar de klipjes van het sierdekseltje ingeschoven worden.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Graag advies...
Groetjes van Johan.
Ik heb er voor de duidelijkheid maar foto's op gezet.
Ik heb via het programma "ElsaWin" een gedetailleerde tekening, hoe de buitenklink van de achterdeur uitgebouwd moet worden (zie tekening).
Diezelfde tekening kom ik elders op het forum ook tegen...

Onderstaande foto is de deurklink van de rechter achterdeur.
Volgens de formele technische omschrijving:
1. Klink helemaal naar buiten trekken;
2. Afdekkap 1 wegnemen;
Mijn vraag:: Welke afdekkap?
3. Bout in de aangegeven richting draaien;
Mijn vraag: Welke bout?
Volgens mijn (bescheiden) inschatting, moet de zwarte rubber eruit genomen worden.
Als je goed in de gleuf van de handgreep kijkt, dan zie je het zwarte palletje zitten wat aan het kabeltje zit, waarmee het slot via de handgreep ontgrendeld wordt.
Maar het probleem (mijn probleem) is: dat ik deze rubber er met geen mogelijkheid uit kan krijgen.
Dus, als deze rubber eruit is, dan kan je het palletje er gemakkelijk uitwippen.
En als het nieuwe slot erin zit, is er ruimte genoeg om datzelfde palletje er weer netjes is te haken.

Dit is de rubber die in de opening van de deur zit.
Deze heb ik vanzelfsprekend inmiddels bij de dealer besteld.

Ik vraag mij eigenlijk af, hoe het mogelijk is dat de technische informatie, volgens merk/type/bouwjaar niet juist is.
Volgende vraag: Wat doe ik verkeerd?
Laatste vraag: Hoe moet je deze rubber er dan wel uithalen?
Ik heb het al geprobeerd met een gebogen bekkentang, die zelfs nog ruim 'n halve centimeter in de uitsparingen gaat, waar de klipjes van het sierdekseltje ingeschoven worden.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Graag advies...
Groetjes van Johan.