koekebakker
Nieuw lid
Ik heb sinds december 2012 een Fabia Combi uit 2006. De auto is na een paar maanden en zo'n 4000km terug geweest naar de verkopende garage, vanwege een probleem aan de remmen.
1e keer krom
Vrijwel meteen daarna kreeg ik steeds meer trilling in het stuur bij het remmen. Dat had ik daarvoor niet. Ik ben weer terug naar de verkopende garage gegaan. Die vertelden mij het standaard verhaal, verkeerd geremd, door een plas gereden, op de rem trappen bij verkeerslicht etc. Kortom het was mijn eigen schuld, maar om verder gezeur te voorkomen hebben de schijven en blokken voor vervangen.
2e keer krom
Maar niet lang daarna begon het weer opnieuw. Eerst een beetje en langzamerhand steeds erger. Binnen ca 4000km trilt het stuur weer uit mijn handen als ik op de snelweg moet remmen.
Wiellager
Mijn eigen garage denkt dat de oorzaak van de kromme schijven een kapotte lager is, maar ze komen er nog niet achter welke. In bochten naar links hoor ik gegons, naar rechts minder. Ze adviseren me nog een tijdje door te rijden.
Wielen 'moervast'
Nu heb ik vandaag geprobeerd om een wiel er af te halen (om schoon te maken) en ik kreeg twee wielbouten niet los. De drie anderen zaten ook muurvast. Ik heb zelfs de slotbout kapot gedraaid. Binnenkort heb ik bandenwissel, dan zullen de proberen de bout er af te krijgen.
Vragen
Kunnen bouten uit zich zelf zo vast gaan zitten of hebben ze die gewoon met een luchtsleutel vast geramd?
Wat denken jullie dat de oorzaak is van de kromme schijven, te vaste bouten of kapotte wiellager?
Mijn garage stelt voor de (bijna nieuwe) schijven bij te draaien, is dit een goed plan?
Ik hoor graag jullie mening.
Groet Pieter.
1e keer krom
Vrijwel meteen daarna kreeg ik steeds meer trilling in het stuur bij het remmen. Dat had ik daarvoor niet. Ik ben weer terug naar de verkopende garage gegaan. Die vertelden mij het standaard verhaal, verkeerd geremd, door een plas gereden, op de rem trappen bij verkeerslicht etc. Kortom het was mijn eigen schuld, maar om verder gezeur te voorkomen hebben de schijven en blokken voor vervangen.
2e keer krom
Maar niet lang daarna begon het weer opnieuw. Eerst een beetje en langzamerhand steeds erger. Binnen ca 4000km trilt het stuur weer uit mijn handen als ik op de snelweg moet remmen.
Wiellager
Mijn eigen garage denkt dat de oorzaak van de kromme schijven een kapotte lager is, maar ze komen er nog niet achter welke. In bochten naar links hoor ik gegons, naar rechts minder. Ze adviseren me nog een tijdje door te rijden.
Wielen 'moervast'
Nu heb ik vandaag geprobeerd om een wiel er af te halen (om schoon te maken) en ik kreeg twee wielbouten niet los. De drie anderen zaten ook muurvast. Ik heb zelfs de slotbout kapot gedraaid. Binnenkort heb ik bandenwissel, dan zullen de proberen de bout er af te krijgen.
Vragen
Kunnen bouten uit zich zelf zo vast gaan zitten of hebben ze die gewoon met een luchtsleutel vast geramd?
Wat denken jullie dat de oorzaak is van de kromme schijven, te vaste bouten of kapotte wiellager?
Mijn garage stelt voor de (bijna nieuwe) schijven bij te draaien, is dit een goed plan?
Ik hoor graag jullie mening.
Groet Pieter.