Kromme voorwielen

A.Kortleve

Nieuw lid
Laatste beurt werd me door de dealer (autoland van den Brug) verteld dat ik twee kromme voorwielen heb.
Stom! Het trilde al wel wat in het stuur dus ik had gevraagd of ze de wielen wilden balanceren. Ze zijn wel gebalanceerd maar er werd bij gezegd dat ik ze wel moest vervangen. De trilling is weg. Ik heb het op allerlei snelheden geprobeerd. Dus ze zijn goed gebalanceerd. Nu heb ik twee vragen.
1 Is het echt nodig dat ze vervangen worden?
2 Als het dan toch moet waar regel ik tweedehands velgen. Maten soorten dat mag evt ook lichtmetaal zijn. Maar zoals je misschien al uit de vraagstelling opmaakt zit ik financieel op dit moment niet ruim.
Het is voor een Roomster uit 2010 met een. 1,2 ltr 63 kw motor. Iets nieuwer model
Over een paar maanden zet ik er wel weer de winterbanden onder en die zijn nog recht.
Haast heb ik niet.

Joske

Forumguru
Lichtmetalenvelgen zijn aftermarket vaak goedkoper of even duur als staal van tegenwoordig hoor. :)

EdZ

Donateur
Geen kwikfit want die zijn duur. Marktplaats heeft er zat. Seat ibiza, vw polo, audi a1 en zo passen volgens mij ook. Alleen wordt het lastiger om er 2 te vinden. Als je dezelfde maat reservewiel hebt kun je er 1 bij een sloperij zoeken. Een "kromme" gebruik je dan voortaan als reserve.

Overigens raar verhaal. Eén kan ik me nog voorstellen als je een keer een stoeprand raakt maar twéé?

Spierings

Forumguru
Ze zullen minimaal krom zijn aangezien de trilling niet meer voelbaar is..

Kromme velgen kunnen ze ook gewoon richten, d
Maar is ook niet goedkoop

Bij vervangen zou ik gewoon een andere set zoeken op sites zoals marktplaats, is ook genoeg tweedehands aanbod

CDK

Forumguru
Als de trilling na het balanceren weg is, dan zou ik ze lekker laten zitten :jaja: Een wiel wat echt flink krom is dat krijg je niet trillingvrij met wat lood of andere milieuvriendelijkere gewichtjes. Zeker als het financieel nu even niet uit komt zou ik je niet op kosten laten jagen ;)

Ridley

Forumguru
Wat Corné zegt, als ze al krom zijn en ze kunnen het met balanceren oplossen, dan is het echt minimaal. Lekker blijven rijden en hoogstens eens een keer laten uitlijnen à 5 tientjes. Dat wil nog wel eens veel opleveren, zeker als dat nog nooit gedaan is na aflevering van de auto.

Bovenaan Onderaan