Kruislichten werken niet meer...

Hoi

Sinds gisteren werken de Kruislichten/dimlichten van onze skoda fabia (jaar 2005) niet meer.
Ik heb alle zekeringen nagekeken.
Ik heb uiteraard beide lampen nagekeken.
Dit is allemaal OK.

Andere lichten (stads / grote / richting/ stop) werken perfect.

Ik vraag me dus af waar ik nog moet zoeken.

Onder het dashboard heb ik 4 relais gevonden maar betwijfel dat het hieraan ligt.

De schakelaar heb ik uitgemeten en op eerste zicht is deze ook OK.

Wie heeft nog tips? Of ideeën?

Alvast dank om deze post te lezen.

Mvg
Maarten

Laatst bewerkt:

turboturbo

Forumguru
Aha beter bekend als dimlicht dus bij ons Ollanders....

Klinkt wel mooi, heeft iets weg van het Engelse cruisen: cruise light?

Cordoba

Forumguru
Wat een enkele keer vaker voorkomt is dat de lichtschakelaar het probleem is. Dit zou je moeten kunnen meten door de lichtschakelaar even te demonteren en op de bedrading achter de lichtschakelaar de spanning te meten. Voor pakweg 25 euro kun je op de sloop een goedwerkende schakelaar scoren, dan is het oude schakelaar er uit, connectors loshalen en overzetten op de nieuwe schakelaar. Nieuwe schakelaar er in zetten en klaar. Je kunt kiezen uit twee verschillende lichtschakelaars: één met extra uittrekstand voor mistlichten voor, en deze heeft dan (in elk geval in NL-uitvoeringen) ook direct de extra optie om je instrumentverlichting te dimmen. Als je vóór wel mistlichten hebt, kun je uiteraard niet kiezen zonder de werking van die mistlichten te missen.

Ik heb bij mijn auto later mistlampen ingebouwd, en daar dus ook de bijbehorende schakelaar voor geplaatst, en het is gewoon plug&play, wat de schakelaar betreft (je moet dan nog wel de bedrading naar de mistlampen trekken, en een draadje naar het instrumentenbord voor het standaard ingebouwde verklikkerlichtje op het dash). Zie ook foto's in het topic van mijn auto, daar kun je mogelijk nog iets aan hebben.

Bovenaan Onderaan