Krukas blokkeer sleutel T30004

jeroenk

Nieuw lid
Beste Forumleden,

Voor het vervangen van de distributieriem van een Skoda Fabia 1, motorcode BUD ben ik op zoek naar de benodigde blokkeer sleutel voor de krukas T30004. Helaas kan ik deze niet in Nederland vinden en ik heb hem eigenlijk op korte termijn (aankomende dinsdag) nodig, bestellen uit Duitsland lijkt te lang te duren.

Nu is mijn vraag of het misschien mogelijk is om deze voor een dag van een van de forumleden te lenen die in de omgeving Utrecht of Arnhem woont. Uiteraard tegen een vergoeding.

Of mochten er mensen zijn die goede ervaringen hebben om dit werk uit te voeren zonder deze sleutel dan hoor ik dit ook graag.

Met vriendelijke groet,
Jeroen

Monteur75

Actief lid
Dat is toch een 1.4 16 klepper? Daargebruik ik nooit een krukas blokering. Wel voor de nokkenas.

jeroenk

Nieuw lid
Ja klopt, als ik het manual zo bekijk wordt daar de T30004 sleutel gebruikt om de krukas tegen te houden bij het losdraaien en vastzetten van die bout van de pulley. Oud type bout moet op 90 nm + 90 gr. Nieuw type 150 nm + 180 gr. Zal toch op de een of andere manier die krukas moeten tegenhouden als ik het zo zie en lees.

Spierings

Forumguru
Is de sleutel om de poelie los te halen...

Kun je soms nog goedkoop via eBay of Amazon scoren...

jeroenk

Nieuw lid
Ja ben die sleutel wel al tegengekomen maar ik heb hem niet voor komende dinsdag binnen.

@Monteur75, hoe gaat dit makkelijk zonder blokkeersleutel?

Niels83

Forumguru
Beste Forumleden,

Voor het vervangen van de distributieriem van een Skoda Fabia 1, motorcode BUD ben ik op zoek naar de benodigde blokkeer sleutel voor de krukas T30004. Helaas kan ik deze niet in Nederland vinden en ik heb hem eigenlijk op korte termijn (aankomende dinsdag) nodig, bestellen uit Duitsland lijkt te lang te duren.

Nu is mijn vraag of het misschien mogelijk is om deze voor een dag van een van de forumleden te lenen die in de omgeving Utrecht of Arnhem woont. Uiteraard tegen een vergoeding.

Of mochten er mensen zijn die goede ervaringen hebben om dit werk uit te voeren zonder deze sleutel dan hoor ik dit ook graag.

Met vriendelijke groet,
Jeroen
Jeroen woon je in Utrecht? Er zit achter gezondheis centrum de brug een materialen zaak. Zou me verbazen als zij die niet hebben. Als die er na 3 jaar nog zit overigens.

jeroenk

Nieuw lid
Niels,

Bedankt voor de tip, heb ze gelijk even gebeld maar helaas hebben ze die sleutel niet. Gaan het maar proberen zonder, zou mogelijk moeten zijn.

Iedereen in ieder geval bedankt voor het meedenken.

Bovenaan Onderaan