Kun je je voorstellen: van Renault naar Skoda

Ronin

Lid
Hallo allemaal, Zo veel forums, maar dit forum springt eruit door de focus op Skoda en de nuttige info van leden. Dus hoop ik hieraan ook te kunnen bijdragen.

Ik ben Ronald (47), vader van gezin met 2 kids (7 en 10). Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik elke 4 jaar een nieuwe leasewagen mag uitzoeken. Inmiddels Alfa Romeo 146 en een Toyota Avensis HB versleten en nu ook met veel plezier in een Renault Megane 1.9TD Techline gereden. Lekker stil, vol snufjes, mooie kleur, handige vakjes en pittig genoeg. Thuis vond iedereen het jammer dat ie weg moest.
Mocht kiezen uit Seat, Skoda, Audi A3 en VW. Seat en VW vielen snel af, niet mijn smaak. Maar hoe stap je over die drempel heen om naar Skoda te gaan? Zat niet zozeer in de opties, maar meer in het (oude) imago van de merknaam, het brommen van de diesel en de stoelen die lijken op kerkbanken in een oudere Skoda van een collega.

Schoorvoetend en onwennig een proefrit in een Superb gevraagd, en ik werd aangenaam gegrepen. Die vormgeving, dat gevoel. Ik was opslag verliefd! Dan rol je de optie dit-en-dat periode in: Kwa prijs viel een Superb Combi 1.6TDI Greenline Businessline gunstig uit. Huwelijk voltrokken. En nu na 260km ben ik zeer enthousiast. Wat een geweldige auto! Natuurlijk zijn er (subtiele) verschillen met de Renault, die zal ik nog wel posten op het desbetreffende forum.
Mijn vrouw klaagt nu dat ik laat thuis kom, maar ja, je begrijpt dat ik voor m'n ritten de navigatie nu instel op langste route...

Groetjes!

Hoi Ronin (of Ronald),

hartelijk welkom op deze zeer nuttige forum voor skodarijders en toekomstige skodarijders (van die laatste ben ik 1).

De drempel van Skoda klinkt me bekend. Niet dat ik die zozeer heb, maar mijn collega's (met name 1 iemand) hebben dat wel, maar ik zeg maar zo: Wie het laatst lacht, lacht het best. Ik kan niet wachten tot de dag komt om mijn Octavia op te halen.

Fijne forumtijd toegewenst.

Groet Daniël

MacManiac78

Forumguru
Hahaha die laatste zin. Geweldig!
Welkom op het forum...
Oh... ik kan het me voorstellen hoor van Renault naar Skoda.
Een collega van me kocht een nieuwe Clio, ik een nieuwe Fabia.
Ik heb een lampstoring.
Hij heeft..... een lekkende achterdeur, een lekkende voordeur, een niet werkende achterruit verwarming, een kapotte hydraulische motorsteun, een kapotte druklager, diverse rammels in het dashboard, een kapotte rempedaal sensor, een motor die tijdens het rijden soms een "hik" heeft. (Ik hoop dat het hierbij blijft.)

The bone collector

Senior Member
Welkom op het forum,

Proficiat met je keuze, daar zal je hoogstwaarschijnlijk geen spijt van krijgen.
Skoda heeft inderdaad nog altijd een ouder imago. Het merk wordt door VAG ook altijd gepromoot als budgetmerk om niet in het vaarwater van VW terecht te komen. Maar in feite krijg je gewoon quasi hetzelfde product. Niet alleen de motor is gelijk, kijk ook maar eens op verschillende andere onderdelen, daar vind je vast en zeker Audi logo’s op. Puur kwalitatief, moet een Skoda vandaag niet onderdoen voor een VW, en ik ben er zeker van dat het ook de vergelijking aankan met Renault hoor.

Fabia

† In Memoriam
Welkom op dit gezellige forum en zo zie je maar dat je niet moet laten lijden door vooroordelen.

Skoody Boo

Actief lid
Yep,

Zelf clio gehad, fabia komt er aan. Weet alleen niet of de skoda-generatiegenoten van die Clio ook zo goed waren als de Fabia die er aan komt....

Sparkie

Forumguru
Renault is een paupermerk. Van alle Franse auto's die ik gereden heb was de Renault toch wel de slechtste. In mijn Scenic heb ik een aantal malen een defecte bobine gehad. De bandenspanningssensor gaf om de haverklap meldingen en/of was stuk. Om een lampje te vervangen moest ik naar de garage. Nooit meer een Renault voor mij.
Wat dat betreft waren de PSA's toch van een andere klasse.

Mark

Banned
Tja, zo hebben sommige minder goede ervarvaring met Renault en zijn overgestapt naar Skoda. Bij mij was het andersom, ik vond de prijs/kwaliteit van mijn Skoda Roomster ondermaats en heb besloten om over te stappen naar Renault (Dacia).

Welkom op het Forum trouwens!

sitechris

Donateur
Tegenwoordig heeft Renault de kwaliteit wel weer op orde, maar vorige model Laguna en Meganes waren idd rampen op wielen. Overigens heeft ook VAG zijn kwaaltjes, kijk bv naar de problemen met de 1.4 twinchargers.

Skoody Boo

Actief lid
@Mark: ik heb ook nagedacht over Dacia. Gereden in een Sandero 1.6, en daarna in een Fabia 1.2 tsi. Maaruh, die Fabia reed toch echt wel heel veel lekkerder hoor. En ook veeeeeeel zuiniger. Is duurder, maar je krijgt er wel wat voor. Logan is natuurlijk wel weer veel groter. Ook over nagedacht... Maar te zwaar (MRB), en daardoor nog minder zuinig dan die 1.6 Sandero. Leuk aan die Dacia's >> rijdt ook op E85, maar dat kan je bij mij in de buurt helaas niet tanken.

Bovenaan Onderaan