Kunstof kappen schokbrekers achter

klein vraagje ik heb mijn kunstof kappen van beide schokbrekers los zitten en dat rammelt behoorlijk irritant volgens mij horen deze kappen vast te zitten is het mogelijk om deze weer terug te kunnen plaatsen?

greetz steve1983

Cordoba

Forumguru
Het is sowieso niet goed om met losse hoezen te rijden: stof komt dan makkelijk in de demper bij bewegen, en de levensduur van de dempers holt achteruit. Bij mijn auto was er één hoes bij een schokdemper achter ook beschadigd, en de garage heeft daar een andere hoes op gezet, zodat het vuil buiten wordt gehouden.

Vlaar032

Senior Member
Ze scheuren altijd, bij mijn Nissans vroeger al, de Skoda's...Ik verwissel ze niet meer apart: tegen die tijd dat de hoezen stuk gaan zijn de schokdempers toch ook doorgaans aan de beurt, dan kunnen ze er gelijk bij opgezet worden.

Cordoba

Forumguru
Garage heeft bij mijn auto wel eerst de conditie van de schokdempers getest, en ik rij er al weer 2,5 jaar mee rond zonder problemen. Wat ik al aangaf: bij niet vervangen van de hoezen, zijn inderdaad de schokbrekers zelf snel aan de beurt.

Ronnie

Forumguru
Even bij de automaterialenboer kijken; ze zijn los te bestellen voor zo'n € 25,- van Monroe, inclusief nieuwe kappen.

Bovenaan Onderaan