kunststof bodemplaat motorruimte

guitar_billy

Senior Member
hallo allemaal,
ik heb van het weekend de kunststof bodemplaat onder de motorruimte van m'n auto vandaan geschroefd. deze was beschadigd, een van de achterste ophangpunten is afgebroken zodat de bodemplaat een beetje gaat hangen. ik ben van plan deze zelf te repareren dmv een dwarsstrip.


nu mijn vragen :
- wat is het onderdeel nummer van de bodemplaat? ik wil nog weten wat een nieuwe kost, dit ivm vervangen vs repareren.

- wat is het onderdeel nummer van de schroeven en bevestigings-materieel ("moerplaatjes") die aan de zijkanten wordt gebruikt? er ontbreken een paar en ik wil geen parkers erdoorheen draaien.


was trouwens nog verrast om geluiddemping materiaal te zien aan de bovenkant, aan de kant waar de motor zit.

alvast bedankt !
 

guitar_billy

Senior Member
als ik me goed herinner van mijn O1 is die een stuk kleiner, gaat niet helemaal onder de motor door.

ik heb nu een O2 pre-FL (zie handtekening).
 

hemi24

Forumguru
vergeet niet ALLE bevestigingsschroefjes erbij te bestellen, anders ga je net als 9 van de 10 Golf IV rijders met zo'n klapperende plaat over het asfalt!
 

guitar_billy

Senior Member
zie hier wat plaatjes van de gerepareerde bodemplaat !
de onderdeelnummers staat er gewoon op (ook op de geluiddemping).

1K0 825 237 = bodemplaat
1K0 825 239 = dempingmat

twee langsstrips en een dwarsstrip moeten de boel weer op z'n plaats houden als vervanging voor het ontbrekend plastic (ondekant foto)... :)

smRIMG0535.JPG

smRIMG0537.JPG
 

Bijlagen

  • RIMG0535.jpg
    RIMG0535.jpg
    23,1 KB · Weergaven: 38
  • RIMG0536.jpg
    RIMG0536.jpg
    18,5 KB · Weergaven: 46
  • RIMG0537.jpg
    RIMG0537.jpg
    18,3 KB · Weergaven: 39
  • RIMG0538.jpg
    RIMG0538.jpg
    11,9 KB · Weergaven: 47

guitar_billy

Senior Member
Deze keer alle eer aan mijn vader, de man met de gouden handjes.
Wat die met (rest)materialen altijd goed en snel weet te maken is niet normaal.

Zal niemand verbazen dat in de garage (lees werkplaats) nog nooit een auto is binnengeweest :D
 

EdK

Forumguru
volgens mij is het met je pa zo dat wat zijn ogen zien maken zijn handen !!??

Of ik moet er erggg naast zitten, denk t niet trouwens.
 

guitar_billy

Senior Member
afgelopen woensdag onder de auto gedoken, maar wat een 15minuten klus had moeten worden om de plaat er even onder te draaien is een 2.5 uur durende operatie geworden !


het begon met het afbreken van een van de twee M6 bouten in het subframe van de wielophanging (op de bodemplaat foto's is dat de kant van de metalen strip). dit was de bout van de hoek waar het kunststof was afgebroken. vervelend, maar dat kunnen verschillende metalen (bout, subframe) nu eenmaal doen.

toen een gaatje erin geboord om met een linkse draad tapse tap te proberen het restant van de bout eruit te draaien. breekt de tap af !!! :407:

dat was even het dieptepunt. toen maar even koffie gaan drinken :koffie: en nagedacht. na wat boren en hakken bleek al gauw dat de restanten bout en tap die natuurlijk mooi vlak waren afgebroken geen zin hadden om los te komen. toen maar het besluit genomen om naas het originele gat een nieuwe te maken, er zat nog net genoeg "vlees".

voorzichtig een eerste dun gat gemaakt, dan een paar maal opboren, en nog een keer het eerste stuk overboren omdat we toch tegen de tapse tap aanzaten. dat is zo keihard staal daar krijg je nooit geen nieuwe draad in getapt.

enfin, uiteindelijk een mooi nieuw gat gemaakt met M6 tap, moest natuurlijk de perfect voorbereide metalen strip ook aangepast worden want het gat zat een goede 1/2 cm verschoven.

al met al een hele klus om de plaat met de twee bouten en 8 schroeven er weer onder te krijgen maar het is gelukt. :489:

de motor is ook weer meteen een stuk stiller. doet toch wel veel die plaat en de isolatie erop. :680:
 

EdK

Forumguru
Tja het zit wel eens mee maar vaak ook tegen !!
Maar had je de bouten niet een paar dagen gecontroleerd hoe vast ze zaten en ervoor steeds met kruipolie ingespoten ?
Had je zeker een uur gescheeld aan werk !
 
Bovenaan Onderaan