Kunststof hoesje om kabels gordelsluiting

Om de staalkabels van de gordelsluiting bij de bestuurdersstoel zit een kunststof beschermhoes; bij de gordelsluiting naast de passagiersstoel ontbreekt die. Kan dat hoesje losraken, voor zover jullie weten? Ik constateerde vandaag pas, meer dan een half jaar na levering, dat het ontbrak, en weet dus niet of het er ooit opgezeten heeft. Let er eens op als je de wagen grondig schoonmaakt ... :winkie:

In elk geval: het hoesje kan niet los geleverd worden, alleen in combinatie met een complete gordelsluitingset (inclusief die kabels dus). Is inmiddels in overleg met de dealer besteld, onder garantie.

Ik heb deze vraag ook al gesteld op het forum. Blijkbaar is het een algemeen probleem. Zo zijn er nog wel schoonheidsfoutjes: Als je goed kijkt zie je dat bij directe inval van zonlicht één van de 4 centrale knopjes van de electronische airco een heel andere kleur heeft (roder). De andere Octavia's in de showroom van mijn dealer hadden net hetzelfde...

Marc

LenK

Forumguru
Dat hebben alle O2's
Laatst die foto's uit China daar zag je het ook op.
Maar in april waren er al 500.000 Octavia's
Bij kostprijs €1 inclusief montage is toch mooi €500.000 bespaard.....

Maar het ziet er niet uit. Ik heb er gelukkig de Jumbo box voor zitten.

Maar bij de dealer zei men toch echt dat dit niet de bedoeling was. En bovendien: waarom dan bij de ene gordelsluiting wel en de andere niet? Het zit inderdaad niet in het zicht, ook door de kleine Jumbo-box (idiote benaming): ik zag het pas bij grondig stofzuigen in de spleten naast de stoelen...

RS-ke

Lid
Ik heb net hetzelfde in de Octavia Scout: blote zwarte kabels aan de passagierskant en plastiek hoesje errond aan de bestuurderskant.
Het zal dus wel één of andere besparingsmaatregel zijn.
Zal het ook eens vermelden aan de dealer bij volgende servicebeurt.

Fabia

† In Memoriam
Bij de F1 Combi heb je ook zo'n rare besparing: Bij mijn Fabia Elegance uit 2002 had je aan beide zijden van de bagageruimte een lampje, bij mijn huidige Fabia Combi Equipe Plus alleen nog aan de linker zijde. Rechts zit een afdekplaatje.

Ik weet niet of het echt als besparing bedoeld is. Zou best kunnen. In elk geval: mijn dealer vervangt kostenloos de kale gordelsluiting door eentje met een plastic kapje, zoals aan de bestuurderskant.

Ik bedacht later nog: zou dat plastic er soms opzitten ter bescherming van een kabeltje of zoiets dat het signaal doorgeeft voor het gordelwaarschuwingslampje en de tekst op de MaxiDot: Fasten your seatbelt please. Dat gordelsignaal werkt namelijk alleen voor de bestuurdersstoel, niet voor de passagierskant.

Om de staalkabels van de gordelsluiting bij de bestuurdersstoel zit een kunststof beschermhoes; bij de gordelsluiting naast de passagiersstoel ontbreekt die.

Volgens mij is dit normaal. De hoes beschermt de kabel die naar de sensor voor de gordel-ping ;) loopt. De passagiersstoel heeft die waarschwing niet. Dus zit daar ook geen sensor bij de gordelsluiting, en hoeft er ook geen hoesje omheen.

Groet, Rob.

LenK

Forumguru
Volgens mij is dit normaal. De hoes beschermt de kabel die naar de sensor voor de gordel-ping ;) loopt. De passagiersstoel heeft die waarschwing niet. Dus zit daar ook geen sensor bij de gordelsluiting, en hoeft er ook geen hoesje omheen.

Groet, Rob.
:xyxthumbs:
Kijk dat is nog eens een plausibele verklaring. Ben benieuwd welke dealer dat ook weet te vertellen.
Maar toch "zielig" dat er dan aan de andere kant niet zo'n hoesje vanaf kan.
Of is er behalve besparing ook een echte verklaring voor het ontbreken van dat verfraaiende hoesje?

:xyxthumbs:
Kijk dat is nog eens een plausibele verklaring. Ben benieuwd welke dealer dat ook weet te vertellen.
Maar toch "zielig" dat er dan aan de andere kant niet zo'n hoesje vanaf kan.
Of is er behalve besparing ook een echte verklaring voor het ontbreken van dat verfraaiende hoesje?

Ik zal het de dealer vragen. Antwoord volgt binnenkort.

Frankie

Actief lid

Groet, Rob.

Dit klinkt inderdaad HEEL aannemelijk. Wel done :-) Bewuste besparing lijkt me echt niet. Dan hadden ze t wel aan beide kanten weggelaten. Hoe zit het met andere VAG broers en zuster auto's ? Golf 5 b.v. ?

Gieliovd

Forumguru

Groet, Rob.
What do you think, Jamie?

Well, eeuh... I think it's plausible Adam!

(...) En bovendien: waarom dan bij de ene gordelsluiting wel en de andere niet?

Ik ben vanmorgen bij de dealer langsgeweest: het antwoord op bovenstaande vraag, inmiddels elders in dit draadje ook al gegeven, is: de gordelsluiting aan de bestuurderskant heeft een hoesje ter bescherming van de sensor voor de waarschuwingen (lampje en tekst) om de gordel vast te maken. Zo'n sensor zit er niet aan de passagierskant. Dus ...

Over de logica van dat 'dus' valt niet te twisten, over de consequentie ervan in esthetisch opzicht natuurlijk wel. Maar dat is hier ook al eerder opgemerkt.

Bovenaan Onderaan