Kuren en bijzonder hoog verbruik

witte fabia

Nieuw lid
Hallo,

Mijn Fabia 1.4 mpi 2004 deed vanmiddag wat vreemd.

Ik reed bij mijn huis weg en een paar bochten verder sloeg de motor af bij het optrekken (waarschijnlijk mijn fout) Hij wilde vervolgens moeilijk starten, sloeg nog net aan maar als ik gas gaf pakte hij niet echt lekker op. Dit herstelde gelukkig vrij snel en ik kon mijn weg vervolgen, toch had ik het idee dat hij niet helemaal lekker liep (beetje zwaar). Een paar honderd meter verder op een parkeerplaats gaan staan en zag ik tot mijn schrik dat het gemiddeld verbruik op 60L/100km :shocked:stond (en hij liep op, stationair)

Ik heb hem de rest van de dag daar maar laten staan, en ben vanavond nog eens een stukje gaan rijden met weer een bijzonder hoog verbruik.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn.

Alvast bedankt.

whalertje35

Actief lid
Kan van alles zijn. Loopt die wel op 4 cilinders, dat merk je wel goed want dat staat de motor te wiebelen. Kan ook je luchtmassameter, lambdasonde, etc van alles zijn. Heb je de auto nog een keer gestart?

turboturbo

Forumguru
Loopt 'ie zwaar, of zit de motor in noodloop (beperkt vermogen)?

Misschien is de distributie ketting een tandje versprongen? Ik zou er niet verder mee rijden maar 'm op laten halen, voor de zekerheid.

witte fabia

Nieuw lid
Heb er gister en vandaag weer mee gereden. Mis niet echt vermogen en loopt dus (denk ik) wel op alle 4 cilinders toch het idee dat er iets niet helemaal in orde is. Laat hem wel even nakijken/uitlezen, kijken wat daar uit komt.

Bovenaan Onderaan