Kw street comfort

pieter jan

Actief lid
Momenteel is mijn Octavia Rs verlaagd met eibach sportline veren. Comfort is nog ok maar het mag niet meer harder... Ook staat hij wat met de neus naar beneden; ik zou hem liever wat lager hebben achter. Heeft iemand ervaring met de KW street comfort schroefset? Gaat deze achter laag genoeg?

bartvw

Forumguru
De schokbrekers staan nu op 5 vind het comfortabel , mag van mij nog wel iets harder denk ik.
De set kan nog iets lager alleen als je achter nog lager gaat dan ik nu zal je wat vaker de bumpstops horen.

CDK

Forumguru
Ik heb de streetcomfort van KW onder m'n Superb 2 zitten. Perfecte set, maar achter gaat hij niet heel laag overigens. Daarvoor kan je beter een andere KW set pakken. Wel kan je eventueel de stelpotjes er tussenuit halen, scheelt ook weer een centimetertje ;) Comfort is perfect met deze set, ook als je maximaal omlaag rijd.

s-line

Forumguru
Gewoon variant 1 nemen is comfortabel genoeg en kan tenminste wel laag.
En je houd lekker geld in je zak!

Bael

Forumguru
Even bij Octavia Rs kijken pagina 172 staat mijn auto.

Grt Bart

Dit is een KW street comfort zeker? Zit je op die foto ophet laagste of kan ie nog lager?
Aangezien mijn wagen bijna geleverd word ben ik vandaag gaan kijken voor een schroefset, op mijn vorige wagen had ik een KW V2 waar ik zeer tevreden van was, blijkbaar komt deze ook uit voor de Octavia binnen een paar weken maar kost zo een 200€ meer als de street comfort, wat juist het verschil was konden ze niet zeggen.

bartvw

Forumguru
@Bael Ik kan achter nog ongeveer 1 cm lager alleen hoor ik nu bij mij af en toe de bumpstops als ik van een drempel af ga.
Denk dat als je nog lager gaat dan mijn auto dat je andere bumpstops nodig hebt.
Ik heb de schroefset echt genomen omdat ik de wegligging plus het tractie probleem vd RS storend vond.
Nu met de schroefset en Michelin supersport is het een heel stuk beter , en daar was het mij om te doen.
En het is een KW street comfort set.

Grt Bart

Bael

Forumguru
OK, nu ja niet dat hij nog veel lager moet maar toch handig als je nog wat over hebt om lager te gaan hè :)
Blij om te horen dat het dan al veel beter is want daarvoor heb ik wat schrik als ik mijn rs heb, met mijn golf dat was een 4motion dus ik ben wel gewend aan een goede wegligging en volledige tractie bij nat en droog weer!
Nu ja ik heb wel nog een paar weken om te kiezen welke het word de street comfort of de V2

Toch bedankt voor de info ;)

bartvw

Forumguru
Ik heb voor de street comfort gekozen omdat ik geen stuiterbak wilde en ben vd rest tevreden.
De dempers staan ingesteld op standje 5 en ik hoor niemand klagen :D.
Succes met je keuze.

Grt Bart

s-line

Forumguru
Ik zou voor de V2 gaan en dan kan je lekker laag en ook nog de demping stellen als je hem toch nog wat hard vind. Maar ik vind dat een schroefset mag best wel wat harder zijn. Anders kan je net zo goed veren en dempers van bilstein of koni aanschaffen

Bael

Forumguru
Ik zou voor de V2 gaan en dan kan je lekker laag en ook nog de demping stellen als je hem toch nog wat hard vind. Maar ik vind dat een schroefset mag best wel wat harder zijn. Anders kan je net zo goed veren en dempers van bilstein of koni aanschaffen

Op mijn golf R zat een V2 op en was er zeer tevreden van ging goed laag en reed toch nog comfortabel verlaagd is altijd wat harder maar dat moet ook anders ga je in elke bocht tegen je band aan! En harder als met mijn Peugeot 206 vroeger kan het nooit niet worden denk ik :D

s-line

Forumguru
Mijn maatje heeft ook een schroefset op zijn 206sw, en dat inderdaad net een kartje

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Bael

s-line

Forumguru
Ja klopt,torsie as maar die kan je ook mooi verstellen.Paar mooie korte dempers erop en klaar.

Laatst bewerkt:

Bael

Forumguru
Jup was een torsie ass, maar er moest maar een steentje op de weg liggen en je stuiterde er zo over :D

Bovenaan Onderaan