KW Streetcomfort wie ervaring?

Skodatek1

Forumguru
Hallo,

Ik ben er over aan het denken om mijn Octavia 1.4 TSI te voorzien van een KW schroefset streetcomfort.

Iemand ervaring met deze set?

jos_br

Actief lid
Ik heb er al een aantal gemonteerd en behalve de prijs is iedereen zeer positief over de set die zijn naam eer aan doet.

Jos.

Antera

Donateur
Ik rijd zelf met een KW streetcomfort en heb er al diverse verkocht en gemonteerd. deze sets zijn beter dan vele andere sets. Heb hiervoor nog met een Pro-street set gereden en nog ene paar andere maar alleen de KW SC is gewoon heerlijk. Wat lager en absoluut nog aardig comfortabel. deze zijn ook in hardheid verstelbaar. deze sets zijn gemaakt tot een bepaalde verlaging. Lager kan niet en daarop zijn dan ook de dempers afgesteld. Echt heerlijk.

Alle andere sets zijn stugger en hebben eigenlijk geen echte streetcomfort set.

Mocht je prijzen willen weten en/of eventuele montage dan moet je me maar even pb-en of mailen op info @ lowering.nl

jos_br

Actief lid
Dan de vraag: Zijn er alternatieven die óók prijstechnisch (zeer) positief zijn?

Helaas is er geen merk die een vergelijkbaar alternatief in zijn assortiment heeft. De prijs van deze set heeft ook te maken met het feit dat de meest geavanceerde demper van KW (ook gebruikt bij de variant 3 en de Clubsport) gebruikt wordt. Deze heeft twee verstelmogelijkheden (in en uitgaand kan de demper ingesteld worden) en er wordt RVS gebruikt, dit roest niet.
Neem van mij aan dat juist bij veer/dempercombi's de prijs het bewijs (kwaliteit) is. Goedkope sets rijden ook goedkoop, kijk maar naar sets als V-max, daar wordt je niet vrolijk van.

Topper in deze markt is nu Bilstein/Eibach, echter wel wèèr duurder.

Jos.

Skodatek1

Forumguru
Ik rijd zelf met een KW streetcomfort en heb er al diverse verkocht en gemonteerd. deze sets zijn beter dan vele andere sets. Heb hiervoor nog met een Pro-street set gereden en nog ene paar andere maar alleen de KW SC is gewoon heerlijk. Wat lager en absoluut nog aardig comfortabel. deze zijn ook in hardheid verstelbaar. deze sets zijn gemaakt tot een bepaalde verlaging. Lager kan niet en daarop zijn dan ook de dempers afgesteld. Echt heerlijk.

Alle andere sets zijn stugger en hebben eigenlijk geen echte streetcomfort set.

Mocht je prijzen willen weten en/of eventuele montage dan moet je me maar even pb-en of mailen op info @ lowering.nl

Hoe laag kun je hem dan instellen zodat het toch nog comfortabel blijft? Dus wat kun je er maximaal uithalen bij KW SC?

Antera

Donateur
Achter en voor maximaal 40mm. Voorzijde kan je in de praktijk nog lager omdat er altijd nog wel iets meer schroefdraad is. Achter niet dit omdat de veer et de stelpot de maximale verlaging bepaald

achterzijde

Voorzijde:

Skodatek1

Forumguru
Oke, bedankt voor de foto's.
Dus je kunt voor nog 1 a 2 cm lager en achter is dus 40 mm maximum.

Ik heb nu 30mm Eibach veren er onder zitten. ALS ik de KW SC laat monteren wil ik natuurlijk wel optisch resultaat zien...
Van 30/30 naar laten we zeggen 50/40 moet dat (in ieder geval voorkant) wel zeker te zien zijn.
Ben alleen bang dat je achter geen verschil ziet omdat er "maar" 1 cm bij komt, en wellicht deze Eibach veren (nu bijna 15000km) iets gezakt zijn.

Ben er nog niet over uit! ;)

Antera

Donateur
zal op zich wel meevallen met het ingezakt zijn of je moet veel en zwaar beladen hebben rond gereden.

Bovenaan Onderaan