Kwaliteit 3D Sound systeem in Joy

Zo'n 4 jaar geleden had ik liefst gekozen voor een Octavia, maar omdat die toen 25% in de bijtelling deed, werd het toch een 14% Renault Megane diesel, wat overigens een heel fijne auto is.
Over een half jaar mag de Megane eruit en nu heb ik besloten om voor de 21% Rapid SpaceBack Joy te gaan. Zodoende blijf ik dezelfde bijtelling houden zonder dat de kinderen zich achterin dubbel moeten vouwen.

Nu ben ik nogal verwend met het geluidssysteem in mijn Megane Bose uitvoering. Niet zozeer de interface daarvan met de TomTom Carminat, maar wel de speakers en de subwoofer onder de voeten van de bijrijder...
S1-Essai-Renault-Megane-3-Estate-voyage-en-sac-a-dos-264926.jpg

Welke opties zijn er nodig om dat te evenaren in de Rapid SB Joy?
Standaard zit in deze uitvoering blijkbaar een Amundsen met Surround 3D sound systeem met 2 extra luidsprekers in de achterportieren. De dealer kon deze onlangs niet laten horen, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de standaard speakers een vol geluid hebben...

Laatst bewerkt:

Altos

Banned
Hebben ze wel hoor, niks mis mee, kan altijd beter maar kost veel geld, net wat je wilt.
Wel geldt dit voor digitale bronnen en niet voor radio.
Laat je niet verleiden door merknamen als Bose in de auto, zolang de radio zelf niet volledig aangepast is en er alleen wat extra speakers aan zijn toegevoegd incl. Subwoofers zegt de merknaam Bose niets over de geluidskwaliteit helaas.
Kun je het niet bij een andere dealer beluisteren?

edero

Forumguru
Hebben ze wel hoor, niks mis mee, kan altijd beter maar kost veel geld, net wat je wilt.
Wel geldt dit voor digitale bronnen en niet voor radio.

Klopt helemaal wat @Altos zegt! Heb het systeem ook in mijn Rapid en geluid is mooi vol, kan aardig (onvervormd) hard en is goed te regelen! Merk zegt ook niet altijd alles:(

Jullie hebben ergens wel gelijk. Ik zal een proefrit gaan plannen bij de dealer, dan kunnen mijn oren zelf eens oordelen. Kan ik tegelijkertijd eens kijken of hij wel een beetje rijdt... (Je ziet al waar mijn prioriteiten liggen).

Maar zou je niet ook liever een Columbus of een Pioneer met A-merk speakers in jouw Rapid hebben als het je niets kost? Of wat dacht je van een achteruitrij-camera? Als het er niet af-fabriek in zit, telt het niet mee in de fiscale waarde en bijtelling. Met zo'n Rapid van nog geen 20.000 is er nog heel wat ruimte in m'n lease-budget.

Er zullen veel mensen met dezelfde vraag gaan komen. Ik verwacht dat er in 2016 veel vraag gaat komen naar de Rapid van Lease-rijders.

Noord26

Forumguru
Waarom niet een klasse groter/duurder kijken als je lease budget het toch toe laat?

Rapid is een interessante auto qua prijsstelling, zeker! Maar dan wel met de optie DSG voor €400,-. Dat laat het 1.2 motortje helemaal opleven met 7 versnellingen ipv de (te) lange 5-bak.

Ik begrijp je vraag... Dit had ik in de 'Meet & Greet' uit de doeken gedaan. Deze intro heb ik nu opgenomen aan het begin van deze Topic. Ik wil met de bijtelling namelijk niet over de 140,- per maand uitkomen. Dat betekent dat bij 21% de fiscale waarde niet over de 20.000,- mag komen. Ik ben dus bereid om me tevreden te stellen met de Rapid Spaceback Joy 1.2 TSI 66kW 5-handgeschakeld met wat fabrieks-opties hier en daar. Dan blijf ik keurig onder die 20 mille fiscale waarde. De accessoires die de dealer erin bouwt kosten mij als lease-rijder echter helemaal niets.

Altos

Banned
Zeer begrijpelijk @Smoeltje waarom perse naar je max bedrag gaan als je met de Rapid al meer dan voldoende hebt voor je doel?
Ik zeg goede keuze! Als de Fabia 3 zoals ik hem nu heb duurder was geweest was ik ook zeker voor de Rapid gegaan, deze werd me nu uiteindelijk wat te duur in de maand.
Ik hoop iig dat je ergens ff goed kunt luisteren naar de audio in de Rapid.
Let wel op, mocht je Smartlink willen hebben in een Rapid met Amundsen moet je daar geloof ik voor bijbetalen, deze staat niet standaard geactiveerd.

Je maakt een aantal verkeerde aannames @Altos, Ten eerste zal ik bij lange na niet aan de grenzen van mijn leasebudget komen en daarnaast maak ik een flink offer: De overstap van de Renault Megane 3 Estate naar de Rapid, is vergelijkbaar met de stap van de Octavia naar de Rapid. Ik zie het als troost en als uitdaging om die Rapid dan van een fijn soundsystem en Navi te voorzien. Ik heb bij de dealer inmiddels een proefrit aangevraagd. Ik zou niet weten wat ik met een smart-link zou moeten, maar bedankt voor de tip.

Laatst bewerkt:

Altos

Banned
Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt @Smoeltje ik bedoel juist dat ik snap dat je NIET naar je max bedrag in de maand gaat, da's toch duidelijk uit je verhaal en geen aanname?
Overigens vind ik uit een Renault Megane overstappen sowieso een upgrade als je een Rapid gaat rijden. Misschien niet mbt laadruimte maar persoonlijk vind ik de Megane een vreselijk in elkaar zittende auto met matig weggedrag, de evt. Automaat is helemaal een ramp.
Het uiterlijk is natuurlijk persoonlijk maar ook dat is voor mij absoluut een lelijk misvormde auto.
De binnenkant en stoelen vind ik zeer ondermaats.
De nieuwe is al wat beter maar voor mij nog steeds design keuze's die mij niet aanstaan.
Nogmaals, ik hoop dat je je draai kunt vinden bij Skoda en dito muziek systeem.

Ik heb je inderdaad verkeerd begrepen. Sorry.
Dat zou nog eens een mooie verassing zijn: overstap van een 28 mille auto naar een 20 mille als een upgrade mogen ervaren! Ik kijk vol verwachting uit naar de proefrit.

Vandaag proefrit gemaakt in een 1.2 tsi 66kw 5-hand spaceback style. De stoelen zaten lekker. Daar houd het positieve bericht echter op. Zondermeer een leuke auto voor dat geld.
Maar.....
IK PAS ER NIET IN!!
Zo groot ben ik nou ook weer niet. Nog geen twee meter. Maar de midden console zit voortdurend in mijn scheenbeen te prikken.
Het geluidvan het audiosysteem viel erg tegen. Wat een blikkerig geluid. Alleen maar middenfrequenties.
Van een Megane 3 Bose naar een Rapid is heus geen upgrade. Maar de stoelen van de Rapid....
De stoelen waren heerlijk! Daar kunnen die Fransozen nog wat van leren.

De Skoda die wél gaat passen is de Octavia. Maar die is alleen als dure diesel verkrijgbaar in de 21%. Helaas voor mij dus.

Morgen ga ik maar eens de Opel Astra passen.

Vaarwel lief Skoda forum.
Het waren 5 onvergetelijk dagen!
Misschien tot over vier jaar...

Bedankt.

Smoeltje.

Brightstar1981

Forumguru
Ik merk helaas dat ik ruis hoor in de achterste boxen van onze superb3
Ik denk dat ik alle speakers ga laten vervangen door betere boxen...
Jammer genoeg geen cantonsysteem aangevinkt als optie indertijd.
Wat zouden jullie doen?

kansberg

Forumguru
Uit ervaring weet ik dat het Bose systeem van de Megane uitvoeringen een erg goed systeem is. Met de standaard speakers van een willekeurige Skoda zal je deze kwaliteit zeker niet benaderen. Ik weet niet in hoeverre er een 'premium' af-fabriek systeem leverbaar is in de Fabia of Rapid, zoals bij de Superb, waar je in de luxere uitvoeringen het Canton systeem tegenkomt. Dat klinkt prachtig en ik baal er eigenlijk best wel van dat mijn Superb het niet heeft. Ben destijds strontverwend geraakt met het JBL systeem in m'n C5, dat klonk ook als een klok.
Je kan ook zelf gaan 'upgraden,' maar dan zal je alles moeten vervangen, ook het aanwezige entertainmentsysteem of af-fabriek radio. Reken voor een goed systeem minimaal € 750,00 voor de apparatuur, daar komen de eventuele inbouwkosten nog bij. Ik weet ook niet of de leasemaatschappij hier erg op zit te wachten overigens, maar dat is weer een ander hoofdstuk.

EdK

Forumguru
IK PAS ER NIET IN!!
Zo groot ben ik nou ook weer niet. Nog geen twee meter.
Mmmm vreemd, zit kwa lengte ook tegen de 2 mtr aan te hikken maar paste er prima in.
Of zou het komen dat ik niet zo breed ben als jij misschien zal zijn ?

Maar goed van een Rapid naar een (sl) opel ....... brrrrrrr

Bovenaan Onderaan