Kwaliteit autoradio's skoda

tist

Actief lid
Hoi iedereen,

en allemaal tevreden van jullie radio's ik helemaal niet.
Heb een octavia, stond een stream radio in.
Na een paar updates van de soft (waarom toch, andere radiomerken kunnen zonder updates hun werk doen),
uiteindelijk besloten om een neiuwe te plaatsen onder garantie, prima, ikke tevreden......
De 2e heeft nu ook weer een probleem, en geen kleintje, hij "ontploft" nu en dan, altijd onverwacht uiteraard.
Fout is niet op te wekken, dus ...... garantie ? kan eigenlijk nietmeer.

Iemande anders die ik ken, Yeti, met ook een radio af fabriek, na een mankement wat opgelost werd, zijn radio
ook na een paar uur helemaal de kluts kwijt. Zou voor het herstel moeten betalen, is uiteindelijk niet gebeurd,
de dealer heeft het op zich genomen ....
Er werd ook nieuwere soft ingeflasht, probleem van de baan radio werkt terug zoals voorheen, ik vraag me af voor hoelang ?

Snap helemaal niet het gedoe met die softupdates terwijl zoals ik al eerder aanhaalde radio's die je koopt bij accesoire handelaars helemaal geen update van soft nodig hebben, die werken en blijven werken (meestal toch).
Vind 3 voorvallen, in mijn eigen geval al 2 radio's en weer probs! worden die in china vervaardigd misschien voor een prikje ?
Ze zijn echter vrij duur als je ze dient te kopen, maar kwalitatief ???

Als ik ooit nog een skoda koop ...... nee dank u geen rommel meer inbouwen a.u.b. ik zal zelf mijn keuze wel maken bij beter materiaal.

Cordoba

Forumguru
SW-updates, hebben waarschijnlijk te maken met functies als BT-module voor mobiel en voor de navigatie, andere reden waarom er updates nodig zijn, kan ik niet zo snel bedenken.

floyd2

Forumguru
Dat plofprobleem heb ik vaker voorbij horen komen hierzo,maar de oplossing kan ik me niet meer herinneren.
Mijn stream(mp3) doet het tot nu toe als een zonnetje,tamelijk goed geluid(voor een af fabriekapparaat)alleen de ontvangst kan beter.(maar ik ben ook wat verziekt met een blaupunkt met 2 tuners die ik hiervoor had)
Over firmware-updates,ook aftermarketradio etc.hebben wel eens een update nodig.
Alleen niemand die ooit daar op controleerd want je gaat pas kijken als er zwaarwegende problemen met een radio zijn,en meestal gaat men dan terug naar de leverancier.
Maar je hebt gelijk wat betreft radio's die de kluts kwijtraken na spanninguitval,het geheugen mag leeg zijn maar voor de rest moet ie gewoon blijven werken.

ZeroNRG

Senior Member
in mijn vorige Octavia 2 had ik met een stream radio ook het plof probleem, echter is hier nooit de oorzaak van gevonden.

Rallye

Forumguru
Ik heb nooit een update van de Stream gehad in mijn vorige RS. Weet je zeker dat die voor de radio was?

De bekende "plof" heb ik één keer gehad, ongeveer een jaar na aanschaf, daarna nooit meer.

Bovenaan Onderaan