Kwaliteit stoelframe

Skoder

Lid
Dag mede-skoda rijders.

Ik bezit sinds een goede 7 maanden een Fabia elegance hatchback uit 2005. Weinig km's op de teller nog maar begin volgend jaar mag hij naar de 50K beurt.

Nu viel het mij laatst op dat de rails waarop de voorstoelen gemonteerd zitten al aan het roesten zijn. :(

Zijn er hier mensen die deze klachten ook hebben en hopelijk dat de dealer / Pon er serieus mee omgegaan is ?

corsaar

Senior Member
Hmmn Roest binnenin, water vocht, normaal is het toch droog.
Wat is daar de oorzaak van lekkage?

Skoder

Lid
Er is op zich geen lekkage probleem, alleen soms met in en uitstappen als het regent dan kunnen er druppels op de stoel en dus ook op de bevestiging terecht komen.
Dat is naar mijn mening de enige manier waarop er water kan komen.

De fabia is 5,5 jaar oud en ik vind dat toch wel erg snel. Jaren een peugeot gereden, daar was nauwelijks roest op dat soort punten terwijl de verf er wel afgebladerd was op sommige gebruiksdelen.

Ik zal wat foto's proberen te maken morgen.

EdK

Forumguru
Voel jij eens na wat regenbuien onder de achtermatten of het daar vochtig tot nat is ?

Kan me alleen maar voorstellen dat je het probleem met de kit van de achterdeuren hebt en dat dit niemand ooit is opgevallen en dan is er een mogeljkheid tot roest in de mate die jij verteld

Van die paar druppies die met open en dicht doen naar binnen vallen kan het niet gaan roesten.

Skoder

Lid
EdK, bedankt voor het meedenken.

Ik ben bekend met de deur problemen van de fabia, soms kunnen ze lekken. Daar heb ik voor de aanschaf speciaal opgelet en dat was niet aanwezig. De dealer vertelde mij dat ze de deuren preventief al hadden gekit.
Maar dat heb ik niet kunnen controleren.

Mijn fabia overnacht s'avonds in een garage dus van morgen hoefde ik niet te krabben, bijkomend voordeel is dat de auto veel droger is en blijft van binnen.

De matten en de vloerbekleding zijn dus niet vochtig of nat. :)

Hier een fototje van de stoel-rails die al begint te roesten. Wat denken jullie daarvan, skoda-experts. :winkie:

Bijlagen

• fabia_roest_stoelrails..jpg
    fabia_roest_stoelrails..jpg
    21,2 KB · Weergaven: 57

Captain Hook

Forumguru
Hier een fototje van de stoel-rails die al begint te roesten. Wat denken jullie daarvan, skoda-experts. :winkie:
Ik denk dat het voorheen (of nog steeds) behoorlijk vochtig is in je auto, anders zou het echt niet gaan roesten.

Of woon je aan de kust (veel zoute lucht)?

Het vervelende is dat die rails op zo'n lastig bereikbare plek zitten, anders kon je ze makkelijk met een spuitbus zwarte hammerite lak opnieuw zwarten.

Ik had zelf een O2 van ruim 5 jaar oud. Die had ruim 180.000km gereden en was heel Europa doorgeweest. Ook in de wintersport landen regelmatig met kletsnatte schoenen in de auto gezeten. Maar nooit iets gezien van roest aan de binnenzijde. Wellicht dat een climatronic mee hielp het binnenklimaat goed droog te houden?

Skoder

Lid
Nee ik woon in het midden van het land en inderdaad het is een vervelende plek die je niet makkelijk kunt behandelen. Zelf heb ik het nog nooit zo meegemaakt in verschillende auto's.

Familie van mij is monteur en die heeft een handje van tecktieleren maar dat gaat daar niet gebeuren anders smeer je alles onder die rotzooi. :biggthumpdown:

darkprojectx

Forumguru
na 5,5 jaar vind ik dat ook een beetje snel..
heb zelf nog niet naar mn rails gekeken, zal vanmiddag ook eens even kijken.
Ik zou de stoelen eruit halen en het gelijk behandelen. Inderdaad een beetje vreemd, maar ik denk niet dat je veel van PON hoeft te verwachten.

Skoder

Lid
Net nog even gekeken maar het is alleen de linker rails en zoals ik al dacht ook de rechtervoorstoel heeft er geen last van.

Echt een raar exemplarisch fenomeen denk ik, dus dat wordt een puntje bij de 50 K beurt.

Skoder

Lid
Kleine kick.

De 50K beurt is van de week uitgevoerd en ze hebben het frame onderdeel geschuurd, behandeld tegen roest en gespoten.

Ziet er weer netjes uit en ik denk dat deze voorlopig niet meer snel zal gaan roesten.

Bovenaan Onderaan