L M Velgen

van_der_P

Senior Member
Een vraagje.
Zijn er mensen die weten van welk merk de originele licht metalen velgen van Skoda zijn ?
Zoja zou je die ook aftermarket kunnen kopen of bestellen ?
Bijvoorbeeld, de velg Line spreekt mij wel aan. Maar die kost op een nieuwe fabia 800 euro extra, dat is dan inclusief band. Koop je ze naderhand dan kosten enkel de velgen per set 636 euro. Dat is duur.

Gieliovd

Forumguru
Zal het geen eigen (licentie) productie zijn specifiek voor Skoda (VAG)?

Lijkt me vervelend voor je bedrijf als een aftermarket boer ze plots voor de helft aan gaat bieden.

purk

Senior Member
vaak worden deze modellen voor een aantal jaren niet vrij gegeven, maar uiteindelijk gaan ze wel vrij in productie.

Velgen zijn vaak van Ronal, BBS........ en nog een maar ik kom er ff niet op.

CF1

Lid
vaak worden deze modellen voor een aantal jaren niet vrij gegeven, maar uiteindelijk gaan ze wel vrij in productie.

Velgen zijn vaak van Ronal, BBS........ en nog een maar ik kom er ff niet op.

Borbet levert ook velgen voor VAG

Wil je toch originele velgen aan een betere prijs....dan ben je aangewezen op de tweedehandsmarkt.

Ik denk inderdaad ook dat je nu nog beter op Ebay of Marktplaats kunt proberen, soms tref je het en vind je een (bijna) nieuw setje. Ruim € 600 voor een setje 15" zonder banden is inderdaad niet goedkoop.

van_der_P

Senior Member
Zal het geen eigen (licentie) productie zijn specifiek voor Skoda (VAG)?

Lijkt me vervelend voor je bedrijf als een aftermarket boer ze plots voor de helft aan gaat bieden.

Vervelend of niet de klant vaart er wel bij. Vandaar mijn vraag.
En niet geschoten is natuurlijk altijd mis

bat

Lid
Dit soort producenten denken heus ook erg goed aan hun klanten. Helaas is de grootste klant het automerk (in dit geval dus Skoda) en die willen ze liever niet kwijt. Vandaar dat ze die natuurlijk niet voor het hoofd gaan stoten door precies dezelfde velgen op de aftermarket te gooien voor een (fors) lagere prijs dan bij de grootste klant. Dat zou ze hun contract wel eens kunnen kosten.

Maar goed, je weet het inderdaad nooit. Zit er niet iets in het 'normale' aftermarketvelgenaanbod wat in je smaak valt en betaalbaarder is?

Hetzer

Forumguru
Borbet levert ook velgen voor VAG

Wil je toch originele velgen aan een betere prijs....dan ben je aangewezen op de tweedehandsmarkt.

De volgende velg fabrikanten leveren de velgen voor VAG;

CMS
MAK
RONAL
BBS
ATP

en in het verleden ook,

Borbet
Enzo

Er worden door deze fabrikanten inderdaad ook modellen gemaakt die niet mogen worden vrijgegeven, ik dacht dat het model "line" afkomstig was van Ronal, hij lijkt in iedergeval wel veel op de Ronal R48 nu leverbaar op de aftermarket. En deze koop je denk ik voor nog geen 500 euro per 4 velgen.

Bijlagen

• RON-R38.jpg
    RON-R38.jpg
    13 KB · Weergaven: 14
Bovenaan Onderaan