L-spiegel klapt door bij extreme koude

Hallo ,
Ik wou eens informeren of er nog mensen dit probleem hebben of gehad hebben
Wanneer ik s'avonds mijn spiegels inklap en het vriest die avond / nacht flink en ik wil s'morgens vertrekken dan klapt mijn L-spiegel door .
Wat is er ondertussen al aan gebeurd door garage
-1ste maal spiegel vervangen ( was niet opgelost d'ieteren zegt spiegel terug vervangen , dus mijn garage vervangd netjes mijn spiegel )
-2de maal vervangen jammer genoeg nog niet opgelost ( garage terug diss aangemaakt naar d'ieteren die deze dan naar fabriek sturen wanneer die dan terug komt , stond daar in dat mijn garagist de spiegel proper en droog moest maken , waarop hij terug aan hen vroeg ofdat ik dan telkens moest binnen komen wanneer ik mijn wagen gepoetst had ( ivm water ?? ) .
- Dan zou het volgens d'ieteren aan mezelf liggen om dat ik ze manueel zou dicht of open duwen ( ik raak die spiegels niet aan met men handen daarvoor heb ik electrische spiegels toch !
-De garage vind zelf ook dat dit opgelost moet geraken ( deze mensen doen erg hun best ) , daarom dat ik het hier maar eens post mss is er iemand bij wie dit probleem wel al is opgelost ?

Alvast bedankt

Superb L-spiegel 24-01-2013 001.jpg

tjokie

Actief lid
Geweldig! Dit had ik met mijn rechterspiegel! Gewoon weer inklappen met je sleutel in een garage of bij temperaturen boven nul en hij werkt weer...
Er zit dan vocht tussen het mechanisme en dit is vastgevroren...
Ik klap ze niet meer in wanneer het vriest, maar vreemd is het idd wel. Bij mijn vorige Superb nooit problemen mee gehad.
11480794-82E2-4C61-AC40-84603D118B87-5861-0000061B29367AD6_zpsed616e29.jpg

@tjokie
Wat je zegt klopt wanneer hij verwarmd is werkt het terug normaal , maar we hebben toch inklapbare spiegels als optie dus ik vind dat ze moeten werken vriesweer of niet .
De rechter spiegel werkt perfect die heeft er geen last van .

tjokie

Actief lid
Klopt, maar mijn elektrische achterklep werkt ook niet wanneer het vriest... dus ik kijk nergens meer van op. Volgende week gaat hij terug naar de dealer voor de klep, zal dan ook aangeven dat ze naar de spiegel moeten kijken.

Cordoba

Forumguru
Bij Skoda nog niet eerder van dit probleem gehoord, wel bij Seat modellen van gelezen, en naar ik heb begrepen, was het daar nog wel eens een voorbode van een raammotor die het aan het begeven was. (raammotor wordt ook gebruikt om de spiegel in/uit te klappen).

Miez1

Forumguru
Ik klap ze met vorst ook niet in. Het lijkt mij logisch dat een combinatie van vocht en vorst het mechanisme frustreert. Een beetje hetzelfde als je de ruitenwissers een nacht ingeschakeld te laat staan. Op dergelijke externe factoren kun je geen garantie geven dat de functie goed blijft werken. Vanaf volgende week zou ik het pas weer naar hartenlust gebruiken.:xyxthumbs:

Noord26

Forumguru
Mijn garage heeft duidelijk aan gegeven dat bij temperaturen onder 0 je op moet letten met inklappen van de spiegels en open zetten van het panoramisch dak. In feite niet moet gebruiken dus.. Dit ivm vocht/water wat ijs geworden kan zijn.

TTE

Lid
Ik heb hetzelfde gehad, iets hogere temperatuur en het was over. Om wel gebruik te kunnen maken van de spiegels heb ik ze met de hand stopgezet. Mijn auto is zwart dus daar kan het niet aan liggen.

Antera

Donateur
Bijna alle auto die inklapbare spiegels hebben hebben hier last van als ze buiten staan. Vocht kruipt in de microswitch en vriest vast waardoor hij zijn eindstand niet meer ziet. Veel voorkomend en alleen op te lossen door de auto warm binnen te houden

@ antera
kan ik inkomen wat je zegt , maar is dan toch raar dat het altijd de L spiegel is , wanneer ik de auto anders op de oprit plaats als test heeft de R spiegel er geen last van .
De spiegels zijn nu naar Skoda terug gestuurd om te kijken hoe ze het kunnen oplossen
ik wacht vol geduld

Grts

Bovenaan Onderaan