Laaddruksensor

Goedemiddag Forumleden,

Ik rijd al een tijdje rond met de P0236 storing, en dit wil ik graag laten verhelpen bij de garage.
Zelf heb ik de sensor die de monteur van ANWB aanwees al vervangen maar de storing blijft aanwezig na vervangen en uitlezen.
Nou heeft de garage hem nog een keer uitgelezen en die zeiden dat het de laaddruk sensor was, is dit niet gewoon de zelfde als de turbodruk sensor die ik al heb vervangen?
De garage wil hier 400 euro voor, mij veel te gek eerlijk gezegd.
Wat adviseren jullie??
 

Tees

Donateur
Dat is een en dezelfde sensor. Volgens mij heb ik al eerder geadviseerd om de bedrading door te meten aangezien je bij vervangen van de sensor de fout houdt (aangenomen dat je de fout hebt getest daarvan?!?).
€400 vragen voor een sensor van een paar tientjes vervangen die direct bereikbaar is, is totaal van den zotte. Ik hoop dat je ondertussen een andere garage hebt dan eerder, want die gaf ook al bizarre antwoorden op vragen...
 

Eltjo

Forumguru
Eens, mijn Bosch sensor kostte € 35 bij de materialenzaak. Nadat die vervangen is, was het probleem niet opgelost. De garagehouder moest ik ook steeds achter zijn broek aanzitten en ging pas aan de slag als ik er was om zoals afgesproken de auto op te halen.

Bij een andere garage >€ 600 afgerekend voor veel onderzoek en vervanging van 1 draad en contactherstel van een 2e. Alhoewel ik de geprinte VAG procedure met artikelnummer van de reparatiekabel (> € 60 bij Skoda) had aangeleverd.
Ik had inmiddels 3-4 mensen op internet gevonden met identiek motortype en foutcode waarbij na vervanging of reparatie van de kabel van ECU naar sensor het probleem was opgelost. E.a. ook geprint aangeleverd.
De monteur had wel sensorsignaal gemeten op de ECU, maar te weinig en uiteindelijk niet de conclusie getrokken dat de bedrading slecht was. Hij had de bedrading ook Ohms kunnen doormeten...

Zie verder evt. https://www.skodaforum.nl/forum/i/s...spiraal-en-motormangement.46089/#post-1002045
 
Laatst bewerkt:
Interessant verhaal @Eltjo!! Heb je misschien een onderdeelnummer van die kabelboom? Dan heb ik die vast achter de hand!

En @Tees ook weer bedankt voor de reactie, ik ga er nog een keer wat dieper op in voor wat betreft de kabelboom, wel vluchtig eens naar gekeken maar had niet het gevoel dat dat het was! Wordt vervolgd!
 
Dat is een en dezelfde sensor. Volgens mij heb ik al eerder geadviseerd om de bedrading door te meten aangezien je bij vervangen van de sensor de fout houdt (aangenomen dat je de fout hebt getest daarvan?!?).
.......
Kabelboom nog een keer goed door gemeten en wederom niks op aan te merken, alles gaf gewoon de juiste spanning! Ik heb een afspraak gemaakt bij VAG specialist Hans Sloot in Lochem om mij verder te helpen want ik kom er niet uit..
 

Eltjo

Forumguru
Ook Ohms doorgemeten of de spanning over de signaaldraden tussen sensor en ECU gemeten?
 

Eltjo

Forumguru
En die was praktisch 0 V = geen spanningsverlies?
Verder een 5 of 12VDC gemeten tov min en wellicht 0 Ohm tussen een sensordraad en min?
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees
Nou dat was me wat... Vandaag bij Hans Sloot in Lochem geweest, binnen 18 minuten was het gefixt! De turbodruk sensor die vervangen was voor een nieuw exemplaar bleek af fabriek kapot te zijn... Wie verwacht dat nou
Afin, het is opgelost en ik heb er een fijne garage bij, dat is ook wat waard!
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Eltjo

Forumguru
Goh, bij mij is een sensor vervangen die het gewoon deed ! Overigens door een Bosch.
 
Laatst bewerkt:

Duijzer

Donateur
Bij mij precies hetzelfde…laaddruksensor stuk, laten vervangen. Paar weken later weer storing, sensor stuk. Bleek een imitatie te zijn. Nu een originele erin, geen storing meer.
 

Tees

Donateur
Ik ben wel benieuwd wat voor merk sensor er ingezet was die af-fabriek al kapot was @RobinTDI ? En nu hetzelfde merk of een andere?
 

Tees

Donateur
Ah ok, das dan gewoon pech. Bosch is wel een A-merk dat een goede QC heeft, maar niets is onfeilbaar natuurlijk. Ik koop ook vrijwel al m'n auto-electronica van Bosch.
 
Bovenaan Onderaan